فرماندار شهرستان سنندج در بازدید از دفتر مرکزی موسسه زانیاران کتاب یار سنندج و دیدار با اعضای این موسسه از تلاش‌های آنان در روند ثبت سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 17 February 2022
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی موسسه زانیاران کتاب یار سنندج، فرماندار شهرستان سنندج در دیدار با اعضای موسسه زانیاران کتاب یار سنندج از اهتمام ویژه آنان برای ثبت سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران تقدیر کرد.
وی در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: نقش نهاد‌های مردمی در این روند بسیار پررنگ است و باید بستر فعالیت آنان فراهم شود.
نظری با بیان اینکه کسب این افتخار برای سنندج بدون همراهی نهاد‌های مردمی محقق نمیشد، گفت: زانیاران کتاب یار به عنوان اعضای تیم اجرایی پایتخت کتاب ایران بسیار موفق عمل کردند.
فرماندار سنندج از آمادگی کامل برای حمایت از اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف سنندج خبر داد و افزود: در اجرای طرح‌های آموزشی توجه ویژه‌ای باید به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار داشت.
محمد اصلانی مدیرمسئول موسسه زانیاران کتاب یار سنندج نیز در این دیدار با اشاره به هدف‌گذاری این مجموعه فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه در کردستان، بیان داشت: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه از مهمترین رویکرد‌های زانیاران کتاب یار سنندج است.
اصلانی با تاکید بر لزوم همراهی دستگاه‌های فرهنگی برای کمک به ارتقای سرانه مطالعه، افزود: بسترسازی دولت برای نقش آفرینی نهاد‌های مدنی می‌تواند به شکوفایی این حوزه کمک نماید.
وی گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران باید سیاست‌های فرهنگی را به سوی ارتقای فرهنگ مطالعه و حمایت از زیرساخت‌های این حوزه سوق دهد.
اصلانی از فعالسازی دبیرخانه این برند و تهیه دستورکار برای حرکت در مسیر توسعه کتابخوانی در سنندج خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار