مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه مبارک فجر جمعی از هنرمندان خوشنویس استان مرکزی به کتابت اشعار دیوان امام خمینی(ره) پرداختند.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ 08 February 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود :هنرمندان خوشنویس استان در محل بیت امام خمینی(ره) روز گذشته در هفتمین روز دهه مبارک فجر به کتابت دیوان امام خمینی پرداختند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه یادآورشد: کتابت دیوان حضرت امام خمینی (ره) با هدف ترویج گفتمان و اندیشه‌های بلند ایشان در حوزه ادبیات معاصر و شناساندن ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید در بیت تاریخی ایشان در شهر خمین انجام شد.
مرزبان افزود: دیوان امام، مجموعه اشعار امام خمینی(ره)، از آثار ممتاز ادبی- عرفانی، به زبان فارسی و در موضوع عشق به معشوق حقیقی یعنی حضرت حق تبارک و تعالی و دیگر موضوعات عرفانی و اخلاقی است که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب سروده شده است.
او گفت: هنر خوشنويسی جز جدايی ناپذير هنر در هر کشوری به شمار می‌رود که می‌تواند در این آوردگاه تهاجم غرب بر ارزش‌های والای نظام اسلامی بیفزاید و آرمان‌های مقدس آن به دست فراموشی سپرده نشود.
در پایان این مراسم کلیک جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بریده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار