رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت "سیستم آموزشی الکترونیک" گفت: هر روز باید به دنبال روش‌های نوین آموش الکترونیکی و ترکیبی باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 15 December 2021

بهمن سعیدی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آموزش الکترونیک در دانشگاه‌ها بعد از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: واقعیت این است که در ابتدا اکثر دانشجویان، همکاران علمی و بسیاری از همکاران اداری که به عنوان یاوران علمی تلقی می‌شوند، با بستر ال ام اس و یادگیری الکترونیک آشنا نبودند.

وی افزود: خوشبختانه طی جلسات و تلاش‌های بسیاری که به عمل آمد، توانستیم آموزش را از حالت سنتی به حالت الکترونیکی و ترکیبی تبدیل و ترویج کنیم، این موضوع باعث شد در نیمسال دوم پس از شیوع کرونا، آموزش الکترونیکی به ویژه در استان کرمانشاه به عنوان یک مطالبه عمومی برای دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این شیوه از آموزش با تلاش بسیار، جلسات فراوان و آموز‌ش‌های ضمن خدمت نهادینه و به شکل یک ساختار و ضرورت در آمده است، ادامه داد: همچنین همگام با آموزش‌های الکترونیکی، فعالیت‌های فرهنگی نیز داوطلب بسیاری پیدا کرد و از نیمسال گذشته و نیمسال جاری پهنای باند اینترنت را چندین برابر کرده و سرور‌های بیشتری در اختیار آموزش الکترونیک قرار دادیم.

سعیدی پور با اشاره به مشارکت ٩٠ درصدی دانشجویان برای حضور در کلاس‌های آموزشی، بیان کرد: مشارکت در بسیاری از رشته‌ها و دروس به ١٠٠ درصد رسیده و به جز دانشجویان جدید الورود که مهارت کافی در راستای استفاده از سیستم یادگیری الکترونیک پیدا نکردند، به ندرت دانشجویی وجود دارد که سیستم یادگیری الکترونیکی را تجربه نکرده باشد و این استقبال هر روز مسئولیت دانشگاه و پاسخگویی آن را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر روز باید به دنبال روش‌های نوین آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی باشیم، تصریح کرد: این موارد منجر به رویکرد جدید خانواده دانشگاه پیام نور به آموزش می‌شود، شاید در بسیاری از دروس در دوره‌های کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بازگشت به آموزش دولتی تقریبا غیر ممکن است و هرگز امکان بازگشت به شکل سنتی آموزشی (پیش از کرونا) وجود نداشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار