۱۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه از اینترنت پرسرعت محروم است که مسئولان می‌گویند در حال تلاش شبانه‌روزی برای اتصال به شبکه هستند.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 30 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ، اهمیت اینترنت در هزاره سوم به حدی است که توسعه یافتن یا توسعه نیافتن آن در جوامع تأثیر مستقیم و بسزایی بر توسعه یافتگی یا کندی توسعه کشور‌ها دارد و توسعه اینترنت و ضرورت افزایش پهنای باند آن با هدف پاسخگویی به نیاز‌های جامعه کاری لازم و اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

یکی از ضرورت‌های توسعه اینترنت افزایش پهنای باند آن است؛ تا دو سال گذشته پهنای باند اینترنت در استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ گیگابیت بود، اما این میزان با توجه به نیاز روز استان مناسب به نظر نمی‌رسید. ایجاد دسترسی روستا‌ها به زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و افزایش ضرورت آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا ضرورت افزایش پهنای باند در کشور و استان کرمانشاه را بیشتر کرد.

از این رو مسئولان استان افزایش پهنای باند اینترنت را در دستور کار خود قرار دادند و اکنون پهنای آن در استان از ۱۰۰۰ گیگابیت هم فراتر رفته است و اکنون از مجموع ۱۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان حدود ۱۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند.

هوشمندسازی کلانشهر کرمانشاه از یک سو و توسعه اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان از سوی دیگر اهتمام برای افزایش پهنای باند اینترنت را بیش از پیش می‌کند.

بهنیا مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت اینترنت اظهار داشت: افزایش پهنای باند در دستور کار قرار گرفته است و بیش از ۳۰۰ گیگ در ثانیه افزایش یافته و اکنون پهنای باند به بیش از ۱۰۰۰ گیگابیت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این پهنای باند هنوز استفاده نشده و هنوز امکان مصرف بیشتر در استان وجود دارد عنوان کرد: علاوه بر این بیش از ۳۰۰۰ مدرسه روستایی و شهری هوشمندسازی و به اینترنت پرسرعت و رایگان مجهز و شبکه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی رایگان شده است.

بهنیا گفت: در یکی دو سال اخیر بیش از ۲۰۰ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت شدند و مابقی روستا‌ها نیز در دستور کار قرار دارند و همکاران به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به توسعه مسیر‌های فیبر نوری عنوان کرد: عملیات تجهیز سه مسیر در استان آغاز شده و بخشی نیز در مراحل پایانی قرار دارد که به توسعه زیرساخت‌های پهنای باند استان و روستا‌ها کمک می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار