2 هزار میلیارد سرمایه گذاری برای آب و خاک فارس

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی فارس از سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 30 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریالی در قالب طرح‌های آب و خاک بخش کشاورزی این استان خبر داد.
سید محمودرضا طباطبایی گفت: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در قالب اجرای ۱۷۸ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۲۵۶ هکتار و انجام بیش از ۱۶۳ پروژه سازه‌ای در حوزه فنی و زیربنایی بوده است.

این مسئول با اذعان به این‌که طرح‌های سازه‌ای اقدامات متنوعی را در بر دارد، بیان کرد: احداث ۲۴ هزار متر کانال آبیاری عمومی، ساخت ۲۹ هزار متر جاده دسترسی به مزارع، مرمت و بازسازی ۴۵ هزار متر از قنوات و کاریزها، ایجاد پنج طرح کوچک تأمین آب و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک در سطح ۴۰۰ هکتار از جمله کار‌های زیربنایی انجام‌شده است.

طباطبایی با اشاره به طرح‌های هفته دولت افزود: هزار و ۹۵۳ خانوار روستایی در این استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی به برخی از اقدامات نوین در دست انجام مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و گفت: آغاز اجرای طرح مدیریت هم بست آب، انرژی و غذا در سطح ۵۷۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم‌بید یکی از طرح‌های جدید است که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار