مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: ۱۰۶ هزار و ۴۸۵ نفر در استان هم اکنون عضو این صندوق هستند که این میزان ۸۴ درصد جامعه هدف را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 01 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، احمد توانا روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: از مجموع اعضای این صندوق افزون بر ۱۰۲ هزار نفر بیمه شده و چهار هزار و ۳۴ نفر هم مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مستمری بگیران این صندوق در استان ۴۰۳ نفر از کار افتاده هستند، افزود: یک هزار و ۳۶۲ نفر هم بازنشسته و ۲ هزار و ۲۶۹ نفر هم بازماندگان اعضای فوت شده صندوق را شامل می شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۱ نفر در استان زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

توانا تعداد جذب شدگان به این صندوق در سال جاری را ۹ هزار و ۳۰۸ نفر خواند و یادآور شد: ۶۹ کارگزار در سطح استان فعال است و خدمات مربوط به این صندوق را به متقاضیان ارائه می‌کند.

پرداخت وام با نرخ یک درصد به مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستاییان استان

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار به مستمری‌بگیران این صندوق وام سه ساله با نرخ یک درصد پرداخت می شود، گفت: در مرحله نخست سهمیه استان پرداخت وام به ۶۳۶ نفر و مبلغ وام هم از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد میانگین حقوق مستمری بگیران صندوق در سال جاری افزایش پیدا کرده است، افزود: حداقل حق بیمه این صندوق ۶ میلیون ریال و حداکثر آن ۱۵ میلیون و ۹۶۰ میلیون ریال است.

توانا با بیان اینکه حق بیمه به طور سالیانه از اعضا دریافت می شود، اضافه کرد: ۱۳ برابر مبلغی که ماهانه از سوی اعضا پرداخت می شود مستمری به آنها تعلق می گیرد.

نقل و انتقال سابقه بیمه از صندوق روستاییان به تامین اجتماعی امکان‌پذیر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: در گذشته امکان انتقال سابقه بیمه از صندوق به تامین اجتماعی و برعکس وجود نداشت ولی اکنون ۲ سالی است این شرایط فراهم شده است.

توانا یادآور شد: هر فرد ساکن روستا و یا شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و یا فعالان در رسته های شغلی قالیبافان، کارگران ساختمانی، اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مربیان قرآنی می توانند عضو این صندوق شوند.

وی بیان کرد: افرادی که شرایط زیرپوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی را ندارند می توانند تا زمانی که این وضعیت برایشان مهیا شود به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند و سابقه آنها هم محفوظ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار