فرماندار لنده؛

روند سخت رسیدن به محل آتش‌سوزی کوه سفید لنده

فرماندار شهرستان لنده از درخواست کمک برای اعزام بالگرد به محل آتش‌سوزی جنگل‌های سفید کوه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸ 28 September 2021

روند سخت رسیدن به محل آتش‌سوزی کوه سفید لنده

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ تورج رزمجو با بیان اینکه برخی نیروها از شب گذشته در منطقه اند و در حال اطفای حریق، افزود: مقدمات لازم جهت اطفای حریق از بدو آتش سوزی انجام انجام شد، و اکنون پیگیر هستیم تا نیروهای جدید نیز به محل آتش سوزی برسند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان، جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی در این منطقه تشکیل شد و مرتب پیگیر هستند، اظهار داشت؛ صعب العبور بودن منطقه کنترل آتش را با کُندی مواجه کرده است و پس از آنکه آتش کنترل شده بود شاهد فوران دوباره آن هستیم.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست، اما نیروی انتظامی در حال بررسی و تحقیقات جهت شناسایی عامل آتش سوزی است.

رزمجو تصریح کرد: به جهت سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید در بالادست، مهار آتش را سخت کرده است و به همین خاطر از استان درخواست بالگرد دادیم تا نیروهای تازه نفس بیشتری به محل اعزام شوند.

جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات سفید کوه در شهرستان لنده از صبح روز گذشته دچار آتش سوزی شده اند که با وجود تلاش های  بسیار صورت گرفته برای مهار و خاموش کردن آتش، بواسطه وزش شدید باد و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

لازم به یادآوری است سالهاست از جمله ی مهمترین مطالبات ساکنین و عشایر کوه سفید لنده احداث جاده میباشد که تا به امروز این مهم محقق نشد. منطقه ای که هر ساله شاهد آتش سوزی های گسترده در آن هستیم و به دلیل صعب العبور بودن و شرایط سخت اعزام نیرو به آن آتش سوزی ها متاسفانه گاهی هفته ای ادامه داشته است و هزاران درخت زیبای آن در ۵ سال گذشته نابود شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار