گزارش اختصاصی تابناک یزد از درد دل های استاد رهبران با شورای شهر

ایران باید مهد هنر و فرهنگ باشد/ به آذر یزدی بها داده نشده است

در قلب ايران، آن‌جايي كه دير زماني مهد هنر و معماري بوده است، هنرمند پرتوان و وارسته‌اي بر بياض كاغذ، سواد خطوط زيبا و منقّشي را ترسيم مي‌كند كه در نگاه نخست، هر بيننده‌اي را به شگفتي وا مي‌دارد.
کد خبر: ۷۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 18 August 2015
به گزارش تابناک یزد در جلسه شورای اسلامی شهر یزد از استاد محمود رهبران تجلیل شد. ابتدا حجت الاسلام عباس زارع، رئیس شورای شهر یزد به نمایندگی از اعضا ضمن قدردانی از حضور استاد رهبران در شورای شهر به تجلیل از توانمندی های این استاد خط پرداخت و گفت: استاد رهبران از چهره های شاخص کشور در حوزه ی هنر خطاطی است که مایه ی مباهات استان یزد می باشد و ما به داشتن چنین هنرمندی به خود می بالیم.
در ادامه استاد رهبران ضمن تشکر از دعوت اعضای شورای شهر، با ابراز گلایه از مسؤلین و مدعیان فرهنگ در یزد اظهار داشت: ایران مهد و خاستگاه هنر خطاطی است در حالی که کشورهای دیگر اسلامی برگزارکنندگان فستیوال ها و جشنواره های جهانی خطاطی هستند؛ در ماه های گذشته الجزایر میزبان فستیوال جهانی خطاطی بود و این امر نشان دهنده ی این موضوع است که مدیران فرهنگی ما نسبت به بحث هنر دارای یک نوع ضعف اراده هستند که این می تواند در آینده برای هنر ما خطرساز باشد و مبادا روزی برسد که کشورهای دیگر هنر خطاطی را برای خود مصادره کنند.
وی افزود: بنده به این جشنواره دعوت شدم  و با رائه آثاری فاخر توانستم مقامی درخور نام هنری کشورم کسب کنم ولی متآسفانه مسؤلان استانی آنطور که بایسته و شایسته هست قدر این هنر و هنرمندان را نمی دانند.
این استاد هنر خطاطی یزد در خصوص آرامگاه آذر یزدی، پدر "پدر ادبیات مدرن کودک و نوجوان"  یک گلایه دیگر هم از مسؤلان و مدیران استان یزد داشت و گفت: هیچ برنامه ی مشخصی درخصوص تعمیر و بازسازی آرامگاه استاد آذر یزدی در دستور کار مدیران استان مشاهده نمی شود.
استاد رهبران گفت: با بازسازی آرامگاه این نویسنده بزرگ می توان به هنر ارج گذاشت و این آرامگاه علاوه بر کارکرد سیاحتی می تواند به عنوان یکی از نماد های ارزشمند شهر و استان یزد تبدیل شود و از مسؤلان خواهشمندیم به صورت جدی به این موضوع بپردازند و برای این امر مهم و ارزشمند اهمیّت فراوانی قائل شوند.
در پایان اعضای شورای شهر ابراز امیدواری کردند که بتوانند در حد توان بعضی از دغدغه های هنرمندان را جوابگو باشند و در جواب پیشنهاد استاد رهبران برای بازسازی آرامگاه استاد آذر یزدی قول مساعد دادند.
 استاد محمود رهبران پیش از این نیز در جشنواره های بین المللی در امارات متحده عربی و کشور ترکیه پرچم پرافتخار ایران را به احتزاز در آورده بود . وی در حال حاضر یکی از برجسته ترین خوشنویسان ایران به شمار می آید که در زمینه خط نستعلیق از سرآمدان خوشنویسی در سطح بین المللی است.وی که از شاگردان استاد امیرخانی است در زمینه شکوفایی و رشد خوشنویسی در زادگاهش نقشی بی بدیل داشته و دارد. درخشش استاد رهبران در جشنواره ها و مجامع بین المللی نام یزد را در عرصه هنرخوشنویسی ایران و جهان بلند آوازه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار