مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

ورزش نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: صنعت ورزش می‌تواند با توجه به گستردگی و بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۵۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 22 April 2018
عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد:بیگمان یکی از حرکت‌های اجتماعی بسیار ارزشمند و هدفمند که در ساختار مدیریتی کشور در سال‌های اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال به‌وسیله مقام معظم رهبری است. نامگذاری سال، هم‌چون تعیین مقصد برای یک سفر یک‌ساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازه‌گیری عملکرد و برنامه‌های مسوولان به‌کار می‌آید.
 
وی افزود: صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی نقش آفرین باشد.
 
علایی مقدم ادامه داد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاهها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و  همسو کرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کلای ایرانی نیاز است حمایت بالایی از رشته های ورزشی صورت گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان حمایت جدی از رشته های مختلف ورزشی داشته و خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود.

 این مسئول افزود: نیاز است در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.
 
علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه به برخی راهکارهای مناسب در جهت تحقق هرچه بهتر شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی در حوزه ورزش پرداخت و توضیح داد: در وهله نخست ضرورت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی  المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کند.

 به گفته علائی مقدم، چهره‌های ورزشی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هم‌میهنان‌مان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهره‌های ورزشی داخلی و همکاری با باشگاه‌های ورزشی در این مسیر ترغیب شوند.

 این مسئول اضافه کرد: لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاه‌های ورزشی اهتمام جدی شود. در این چرخه‌ها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاه‌های ورزشی در یک بازار تعاملی را به‌دست می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار