مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

رشد ۲۰۰ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی/ مردم استان مرکزی ۳ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

تابناک مرکزی: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در شش‌ماهه سال جاری مردم استان مرکزی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات واجب پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۵۱۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 24 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در اولین جلسه شورای زکات استان مرکزی که با حضور آیت ا... دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای زکات استان مرکزی در محل بیت امام‌جمعه برگزار شد زکات را از ارکان اقتصادی جامعه دانست که پرداخت به‌موقع آن می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه و نیازمندان را برطرف کند.

 مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی جامعه با پرداخت زکات و اهتمام به این واجب الهی برطرف می‌شود گفت: ساختار زکات از مهم‌ترین قانون‌های نظام جمهوری اسلامی است. قانون زکات از محدود قوانینی است که علاوه بر تأیید شورای نگهبان تأیید مقام معظم رهبری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: مردم استان مرکزی طی شش‌ماهه سال جاری سه میلیارد و ۸۰۰  میلیون تومان به‌عنوان زکات واجب پرداخت کردند که میزان زکات جمع‌آوری‌شده به نسبت مدت مشابه سال گذشته به میزان یک میلیارد ۳۵۰میلیون تومان، رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

دبیر شورای زکات استان مرکزی در ادامه افزود: از این میزان زکات یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره، ۷۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و یک میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان زکات واجب بوده است.

موسی نژاد مطرح کرد: از ابتدای سال جاری نسبت به برنامه تعیین‌شده در زکات ۴۵ درصد برنامه محقق شده و تحقق باقی‌مانده برنامه نیازمند اهتمام و عزم جدی همه اعضای ستاد زکات است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زکات جمع‌آوری‌شده در صندوق امداد ولایت سرمایه‌گذاری می‌شود، بیان کرد: با نظر شورای زکات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صندوق امداد ولایت این میزان زکات در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به خانوارهای نیازمند برای تأمین نیازهای اساسی، جهیزیه، مسکن و سایر موارد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار