مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:

90 هکتار از مراتع شهرستان کنگاور در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با رد آمار آتش سوزی 500 هکتاری در کنگاور، گفت که در جریان آتش سوزی روز جمعه این شهرستان، 90 هکتار از مراتع درجه 2 منطقه سوخته است.
کد خبر: ۲۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 13 August 2016
 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،مراد شیخ افزود: 70 درصد از این مساحت، مرتع کامل و 30 درصد دیگر دارای گونه های درختچه ای و بوته ای تنک بوده است. برخی منابع مساحت آتش سوزی مراتع کنگاور را بیش از 500 هکتار اعلام کرده اند.
شیخ ویسی افزود: این آتش سوزی در روستاهای سرمست و حاجی آباد دهستان قزوینه رخ داد و از ظهر جمعه تا 2 و 30 دقیقه بامداد شنبه ادامه داشت.
به گفته وی، با توجه به وزش باد علاوه بر نیروهای منابع طبیعی شهرستان کنگاور، نیروهای این اداره کل در سنقر و کلیایی، صحنه و هرسین هم از ساعت 14 و 30 دقیقه جمعه پای کار آمدند و در نهایت حریق با کمک سپاه، بسیج، ناجا و نیروهای مردمی مهار شد.
 دلیل اعزام نشدن بالگردمدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در باره دلیل اعزام نشدن بالگرد به منطقه هم عنوان کرد: هشت فروند از بالگردهای سطح کشور از جمله بالگرد هلال احمر کرمانشاه برای مهار آتش سوزی های شیراز و اندیمشک اعزام شده بودند و با توجه به نزدیکی غروب آفتاب امکان استفاده از بالگرد هوانیروز هم نبود.
شهرستان کنگاور با 84 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دارای 50 هزار و 824 هکتار مرتع و جنگل است.
در آخرین آتش سوزی که 15 مرداد در منطقه 'خوشکه' و 'سرائیلان' شهرستان کرمانشاه روی داد حدود 30 هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار