جمع‌آوری 10 تن زباله از حاشیه اتوبان قزوین

کد خبر: ۲۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 06 August 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از جمع‌آوری بیش از 10 تن زباله و نخاله ساختمانی در حاشیه آزادراه کرج – قزوین خبر داد.

محمدجواد نیک‌کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان البرز اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان ساوجبلاغ دارای جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بسیاری است و به همین دلیل مردم در ایام تعطیل به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه از این مناظر زیبا دیدن می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب، برخی از شهروندان اقدام به رهاسازی زباله‌های خود در حاشیه راه‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان ساوجبلاغ کرده و حتی دیده شده که زباله‌های خود را در باغات و فضای سبز زیبای این شهرستان رها می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: از سوی دیگر شاهد هستیم که برخی افراد سودجو اقدام به ریختن نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌های این شهرستان می‌کنند که ضمن آسیب زدن به محیط زیست، چهره زیبای این منطقه را نیز مخدوش کرده‌اند.

نیک‌کار بیان داشت: با این وجود دوستداران محیط زیست با همکاری برخی از ادارات شهرستانی از جمله محیط زیست، اداره راه و شهرسازی، شهرداری شهرهای شهر جدید هشتگرد و همچنین کوهسار، میراث فرهنگی و جوانان عضو جمعیت هلال احمر اقدام به جمع‌آوری زباله‌ و نخاله‌های ساختمانی از حاشیه آزادراه کرج – قزوین در محدوده شهر هشتگرد کردند.

وی افزود: در این طرح جهادی کارکنان این ادارات و نهادها و خانواده آنها نیز مشارکت داشته و اقدامی فرهنگی و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: در طرح فوق بیش از 10 تن زباله و نخاله ساختمانی از حاشیه اتوبان قزوین جمع‌آوری شد که برای این منظور دستگاه‌ها و تجهیزات شهرداری‌های شهر جدید هشتگرد و کوهسار مورد استفاده قرار گرفت.

نیک‌کار اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست و با همکاری گروه‌ها و تشکل‌های غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساوجبلاغ طرح‌هایی از این دست به زودی در دیگر مناطق به ویژه فضاهای سبز اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار