مرگ یک شناگر در استخر آستان قدس رضوی مشهد / مدیر تربیت بدنی آستان قدس رضوی : از این موضوع بی خبریم!

مرگ یک شناگر در استخر آستان قدس رضوی که روز گذشته به دستمان رسید وضعیت استخر این مجموعه را با ابهاماتی روبرو کرد.
کد خبر: ۲۲۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، این خبر از این جهت مهم به شمار می رود که فرد متوفی روز شنبه در محل سونای بخار استخر آستان قدس رضوی با مرگ روبرو می شود اما خبر آن بعد از گذشت 5 روز آن هم از منبعی به غیر از تربیت بدنی آستان قدس رضوی منتشر می گردد.

مرگ یک شناگر در استخر آستان قدس رضوی مشهد / مدیر تربیت بدنی آستان قدس رضوی : از این موضوع بی خبریم!

این طور که گفته می شود این فرد دارای 80 سال سن بوده و به یکی از بیماریهای خطرناک ریوی یعنی سل نیز مبتلا بوده است اما بدون هیچ مشکلی وارد استخر می شود و پس از مدتی به سونای بخار می رود و در آنجا به دلایل نامعلومی جان خود را از دست می دهد.  
برای پیگیری این موضوع با رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی تماس گرفتیم که وی با تایید مرگ این فرد به گفت: اینکه فردی در استخر آستان قدس رضوی و در سونای بخار فوت کرده است صحیح است اما متاسفانه مسئولین این استخر از شنبه شب که این اتفاق رخ داده بود تا چند روز بعد  اجازه ندادند تا کسی از این اتفاق با خبر شود.  
احمد کیفی ادامه داد: در حال حاضر با اینکه چندین بار درخواست بازدید از استخر آستان قدس را به مدیران تربیت بدنی این مجموعه داده ایم اما آنها به ما اجازه ورود ندادند و این در حالی است که بر اساس شنیده ها وضعیت ناجیان غریق در این استخر نیز برای ما مشخص نیست و این طور که شاهدان این اتفاق گفته اند در زمانی که این فرد در  سونا بوده ناجی غریق هم در آن حضور نداشته یا دیر به آنجا سر زده است.  
کیفی با بیان اینکه ناجی غریق فقط برای استخر نیست افزود: طبق قانون تمامی اجزا استخرها باید ناجی غریق داشته باشند و سونا و جکوزی نیز شامل آن می شود ولی متاسفانه بسیاری از استخرها برای اینکه هزینه کمتری بپردازند فقط ناجیان را در محل استخر قرار می دهند.
وی در ادامه  با اظهار بی اطلاعی از بیماری فرد متوفی ادامه داد: با برای پیگیری دلایل فوت این فرد خیلی تلاش کردیم اما مسئولان تربیت بدنی آستان قدس رضوی پاسخی به ما ندادند.  
برای روشن تر شدن این موضوع با یوسفی مدیر تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز تماس گرفتیم اما وی با ابراز بی اطلاعی از این خبر پاسخ را به دقایقی دیگری موکول کرد و بعد از آن هم حاضر نشد تلفن خود را پاسخ دهد!
گفتنی است مجتمع های آبی تربیت بدنی آستان قدس رضوی دارای 3 مجتمع آبی جهت استفاده تفریحی و آموزش به صورت مجزا جهت آقایان و بانوان می باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
با سلام
متوفی پدر بنده بود
ایشان آسم داشتند
مبتلا به شکستگی مهره های کمری بعلت استوپروز ناشی از مصرف پردنیزولون بودند
جهت کنترل دردهای استخوانی به استخر و سونا تشریف بردند
در داخل استخر در عمق کم دچار sudden deathاحتمالا در اثر آمبولی ریه میشوند ،لذا خواهشمندم رعایت حق و انصاف را رعایت کنید
وفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
فوت ایشون به علت عارضه قلبی بوده در محل توسط ناجیان مجموعه احیا صورت گرفت اما به زندگی برنگشتند لطفا اگر از صحت موضوع بیماری سل اطلاعات کافی و صحیح دارید اطلاع بدید چون جان ناجیان غریق در خطر میباشد
در ضمن سرعت امداد رسانی و تشخیص مورد سریع و به جرات میتوان گفت در سطح شهر بی نظیر است . ناجیان این مجموعه از مجرب ترین و حرفهای ترینهای مشهد هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
هوالباقی
بنده در کامنت قبلی اصل مطلب را عرض کردم ایشان مبتلا به هیچ بیماری عفونی از جمله سل نبودند،و گرنه از نظر اخلاقی و شرعی مرحوم را رهسپار مکان عمومی و مهمی مثل استخر نمیکردیم،من نبودم ولی اخوی بنده گفتند مسولین استخر مدت بیست دقیقه وی را احیا قلبی ریوی کردند و تنفس دهان به دهان داده اند ،مسولیت شغلی،اخلاقی،شرعی من حکم میکرد اگر مرحوم مسلول بودند به کادر پزشکی که جهت عرض تسلیت به مسجد المهدی تشریف آوردند گوشزد کنم،از مسولین استخر آستانقدس نهایت تشکر را دارم انشالله خداوند رفتگان همه را رحمت کند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
باسلام تمام این حرفها دروغی بیش نیست
بهترین ناجیها را استان قدس رضوی دارد
خودم در همین مجموعه اموزش شنا رفته ام
انجاییی که ان مرد 80ساله رفته استخر های زیر مجموعه ی استان قدس بوده.
توجه شود لطفا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار