صدور ۲۶۵ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۲۶۵ مجوز موافقت زیست محیطی در سه ماهه اول سال جاری برای واحدهای صنعتی خدماتی و کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 02 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، " یوسف یوسفی " با اعلام این خبر گفت :  هدف از صدور مجوزهای زیست محیطی حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره مندی صحیح و مستمراز محیط زیست است بنحوی که ضمن حفظ تعادل مناسبات زیستی موجبات توسعه پایدار و بهبود، رشد و اعتلای کیفی انسان ها فراهم آید.
وی بیان داشت به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی و پاسخگویی میشود ودر سه ماهه اول سالجاری  تعداد ۲۶۵ مجوز استقرار و بهره برداری  برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۱۰۳ مورد مخالفت شده است.
وی افزود : از ابتدای سال تاکنون  دو کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعا تعداد ۴۵ پرونده مطرح و با ۲۴ مورد موافقت شده است.
یوسفی توضیح داد: در صدور مجوزهای زیست محیطی  شروطي از قبيل ايجاد فضاي سبز به ميزان ۱۰ درصد از كل مساحت زمين و ايجاد تمهيدات لازم در راستاي رسيدن به استانداردهاي زيست محيطي در زمينه تمام آلاينده‌هاي مختلف آب و هوا خاك و صوت و رعايت ضوابط، و مقررات زيست محيطي مد نظر قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  در پایان با اشاره باینکه در حدود ۳ هزار واحد صنعتی تولیدی در نواحی مختلف و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است تاکید کرد : محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌ محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار