وزیر آموزش و پرورش:

دشمن سعی دارد شتاب علمی و فناوری ما را متوقف کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان سعی دارند شتاب علمی و دستیابی ما به قله های دانش و فناوری که به همت دانشمندان، به برکت خون شهدا و با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری ادامه دارد، متوقف کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 29 October 2022

به گزارش تابناک تهران،  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید «محمد حسین فهمیده» که به مناسبت سالروز شهادت این نوجوان بسیجی در قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) این شهید ۱۳ ساله را رهبر خواندند، شهیدی که با بصیرت دینی و تقوای الهی راه ۱۰۰ ساله را یکروزه طی کرد و امروز به عنوان الگویی برای تمام دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بزرگان در جامعه ما تجلی یافته است.

وی گفت: دشمنان ما، توطئه های گوناگونی را از ابتدای پیروزی انقلاب برای مردم و نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده اند و این توطئه ها همچنان ادامه دارد و سعی در خدشه وارد کردن به امنیت کشور که حاصل خون شهدا است، دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمنان سعی دارند شتاب علمی و دستیابی ما به قله های دانش و فناوری که به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا و با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری ادامه دارد، متوقف کنند.

نوری با اشاره به اینکه با خلاقیت و ابتکار دانش آموزان و جوانان، در زمینه های علمی پیشرفت کردیم، تصریح کرد: امروز به برکت دانشمندان کشورمان که شاکله آنها همان دانش آموزان خلاق است، به ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه های نانو، سلولهای بنیادی، انرژی صلح آمیز هسته ای و غیره تبدیل شده ایم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ما از قافله علم عقب بمانیم، ادامه داد: ما باید محکم قدم برداریم و مقتدر بایستیم، از معلمان زحمتکش تشکر می کنیم و از دانش آموز می خواهیم در این سرعت و پیشرفت علمی مراقب باشند منحرف نشوند و این مسیر را ادامه دهند همانطور که تا امروز ادامه داده اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جنایت تروریست ها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: جنایت عمال استکبار جهانی توسط داعش در سومین حرم آل الله ایران را محکوم و شهادت تعدادی از هموطنانمان به ویژه سه دانش آموز شهید این حادثه را تسلیت عرض می کنم.

نوری با تاکید براینکه امیدوارم مدیون خون شهدا نباشیم، خاطرنشان کرد: شهدایی که گردن ما حق دارند، شهدایی چون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و دیگر شهدا مثل شهید همت و شهید طهرانی مقدم که معلم بودند و شهید محمد حسین فهمیده که امروز در آستانه سالگرد شهادت این شهید دانش آموز پیمان می بندیم همواره در مسیر شهدا قدم برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار