خدمات رسانی بیش از ۲۰ هزار موکب به زائران اربعین در ایران و عراق

خدمات رسانی بیش از ۲۰ هزار موکب به زائران اربعین در ایران و عراق

کد خبر: ۱۰۶۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 29 August 2022

رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور: در اربعین حسینی بیش از ۲۰ هزار موکب به زائران اربعین در دو کشور ایران و عراق خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش تابناک گیلان ؛ رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور امروز در نشست استانی این کارگروه در رشت گفت : با توجه به تقارن اربعین امسال با فصل گرما و استقبال گسترده‌ی دلباختگان حماسه‌ی حسینی، مجموع زائران اربعین امسال باید با آگاهی از شرایط سفر ، برنامه ریزی حساب شده ایی برای راهپیمایی اربعین امسال داشته باشند و رسانه‌ها در این زمینه رسالت مهمی برای آگاهی بخشی عمومی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی همچنین از مجموع زائران ایرانی خواست زمانبندی سفر، اقامت کوتاه در کربلا و قناعت و صرفه جویی را در سفر به اربعین مد نظر داشته باشند و هنگام ورود به خاک عراق به سنتها، آداب و رسوم و معیار‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این کشور احترام بگذارند.

وی همچنین از عموم زائران اربعین امسال خواست، سفر خود را به روز اربعین متمرکز نکنند و با تغییر برنامه به روز‌های قبل و بعد از اربعین، زمینه‌ی پشتیبانی فرهنگی - خدماتی را برای خادمان موکب‌ها مهیا نمایند.

رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور در ادامه پیش بینی کرد حجم زائران اربعین امسال همانند سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۰ هزار موکب کشور عراق و ۱۵۰۰ موکب ایرانی در عراق به ارایه‌ی خدمات به زائران اربعین می‌پرداخت و علاوه بر این منازل شهروندان عراقی برای زائران اربعین حسینی مهیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی با اشاره به ساماندهی و آمارگیری از منازل عراقی آماده‌ی پذیرایی به زائران اربعین امسال افزود: امسال ۳۰ هزار منزل در کربلا و نجف برای تسهیل در اقامت زائران عراقی آماده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست به تشریح آثار و برکات اربعین حسینی در وحدت و هماهنگی امت اسلام پرداخت و تصریح کرد: با توجه به حرکات خزنده‌ی دشمنان برای ایجاد انحراف در برنامه‌ی جهانی اربعین حسینی و تبلیغات گسترده‌ی رسانه ایی دنیای استکبار در این زمینه، تمامی موکب داران و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در همایش جهانی اربعین باید از بروز هرگونه تشتت و افتراق بین زائران پرهیز نموده و ترفند‌های بدخواهان را بی اثر سازند.

نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین گیلان نیز در این نشست پیش بینی کرد: امسال نیز همچون سال ۱۳۹۸ حدود ۵۲ هزار زائر اربعین از استان گیلان به کربلای معلا اعزام شوند و زمینه سازی برای پشتیبانی از ۳۰ هزار زائر خارجی نیز در استان فراهم شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار