رئیس کمیسیون عمران مجلس: جمع بندی نهایی اعتبار مورد نیاز مناطق زلزله زده هرمزگان به دولت ارسال می‌شود

تابناک-رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارسال بسته اعتبار مورد نیاز مناطق زلزله زده هرمزگان به هیات دولت و بررسی آن در جلسه روز چهارشنبه خبر داد‌.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 19 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگاناظهارداشت: امروز به دعوت مهندس آرامی نماینده شریف مردم بندرعباس در استان هرمزگان حضور پیدا کردیم و بازدید داشتیم از روستاهایی که درگیر زلزله بودند و علیرغم اینکه 35 روز از زلزله بیشتر نگذشته است حضور پررنگ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاملا مشهود بود.

وی افزود: خوشبختانه در همه روستاهایی که بازدید داشتیم بنیاد مسکن حضور پررنگی داشت و نزدیک به 2 هزار و 400 واحد مسکونی ارزیابی و در برنامه ساخت قرار گرفته‌اند و  در خیلی از روستاها کار شروع شده و در برخی از روستاها در مرحله ارزیابی مجدد است تا کار ساخت منازل در آنها هم انجام شود. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علیرغم اینکه هنوز منابع مالی در دولت مصوب نشده است منتهی با منابع داخلی بنیاد مسکن کار ساخت منازل زلزله زدگان آغاز شده است و ما هم تلاش کردیم با سازمان برنامه و بودجه کشور ارتباطی برقرار کنیم و امروز قرار است جمع بندی نهایی اعتبار مورد نیاز مناطق زلزله زده انجام و به هیات دولت ارسال شود

وی ادامه داد: امیدواریم در چهارشنبه آینده موضوع اعتبار مناطق زلزله زده فین در دولت مصوب شود و بنیاد مسکن با انگیزه بیشتری کار ساخت منازل را ادامه دهد و طبق برنامه زمان بندی تا عید نوروز ساخت منازل به اتمام برسد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: تلاش شده است در ساخت منازل از مصالح سبک استفاده شود و همه ملزومات کار نیز در داخل کشور تولید می‌شود و شرایط مهیا است که تا پایان سال شاهد برگزاری جشن بهره برداری از بیش از 2هزار و 400 واحد مسکونی باشیم.

وی تاکید کرد: پیش بینی بازسازی واحدهای نیازمند تعمیرات، واحدهای تجاری، واحدهای دامداری نیز انجام شده است و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان سال واحدها به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار