مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کودکان و نوجوانان حاشیه شهر سنندج در برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک امسال مورد توجه قرار گرفته‌اند و چندین برنامه مختلف برای آنها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 07 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، سهیلا شیخی اظهار داشت: ویژه برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» به صورت حضوری و آنلاین در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار می‌گردد.

وی افزود: ویژه برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاری با روزشمار «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باور‌های دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: توجه به کودکان و نوجوانان حاشیه شهر‌ها در این برنامه‌ها مدنظر قرار گرفته است که در این روز راستا روز شنبه هفته آینده ویژه برنامه "حال خوش زندگی رنگ خوش زندگی" در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی شامل اهدای نامه‌های مکاتبه‌ای، کارگاه ماسک سازی، کارگاه کاغذ و تا و قصه گویی با مشارکت اداره پست برای کودکان شرکت کننده در منطقه ننله و کانی کوزله سنندج برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی کاروان کودکی در سطح و شهر سنندج حاشیه آن خبر داد و گفت: این کاروان با هدف یادآوری این روز به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان و اهدای کتاب به کودکان کار و کودکان حاشیه شهر سنندج حرکت می‌کند.

شیخی اضافه کرد: با هدف درگیر کردن کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با مساله کودک و کودکی، برنامه زنده (live) با عنوان ساعت کودکی با همکاری رسانه‌ها و دست اندرکاران ادبیات کودک و نوجوان از طریق صفحه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان #ساعت کودکی روز سه شنبه ۲۰ مهرماه ساعت هشت شب، با اجرای زنده برنامه‌های قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب با حضور یک نویسنده بومی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه یادگار ماندگار در راستای بزرگداشت شاعران و نویسندگان و کاشت نهال در تاریخ ۲۲ مهرماه ساعت ۱۰ صبح. در پارک (کچکه رش) با کاشت نهال و یادبود ۲۰ شاعر و نویسنده بومی و محلی با همکاری شهرداری سنندج، با هدف ارزش گزاری برای قلم ادبیات بومی و محلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کردستان، برنامه‌های معرفی شاعران و نویسندگان معروف استان و کشور، کارگاه کاردستی با موضوع آموزش ساخت فرفره کاغذی و بادبادک، کارگاه ادبی با عنوان جعبه آرزوها، کودکانه هایم در دست پاییز، معرفی کتاب‌های جدید حوزه کودک و نوجوان، قصه گویی دنیای شاد من و برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار عکس را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک در استان برشمرد.

وی برگزاری کارگاه جشنواره مجازی بادباک‌های آرزو، اجرای برنامه انرژی برای آینده کودکان "آب و برق"، مشاعره بین اعضای نوجوان با شعر‌های کتاب زندگی یک لبخند، کارگاه کاردستی با موضوعات کودکانه، بادبادک‌های آرزو‌ها و مسابقه عکاسی مجازی با موضوع بگو سیب برای اعضای نوجوان را از دیگر برنامه‌های اجرایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد که با همکاری استانداری، فرمانداری، شرکت آب منطقه ای، شهرداری، بهزیستی استان و اداره کل پست اجرا می‌شوند.

شیخی گفت: تور مجازی معرفی سرزمین، مشاوره مجازی برای والدین با عنوان راهکار‌های مدیریت فضای مجازی با توجه به مشکل کرونا، بازی‌های محلی قابل اجرا در فضای مجازی، بحث صرفه جویی در مصرف آب، برق جهت ترویج فرهنگ مصرف صرفه جویی، آموزش عروسک انگشتی و اجرای پیمان نامه حقوق کودک با استفاده از کارت سازی و تکنیک کلاژ هم از جمله دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

وی، برگزاری نمایشگاه مجازی نقاشی رنگ خوش زندگی، برگزاری وبینار‌های آموزشی، فرهنگی و هنری با رویکرد شادی و نشاط اجتماعی در سطح اعضا، مربیان و اولیا تربیتی و خانواده ها، برگزاری دوره‌های تک جلسه‌ای برای اعضا مرتبط با موضوع و براساس باز‌های های خانگی و خانوادگی، ایستگاه نقاشی با موضوع فردای من، اهدای کتاب به کودکان بی بضاعت، حرکت کاروان کودکی در سطح شهر با اهدای کتاب به کودکان کار و حرکت به مناطق حاشیه شهر سنندج به صورت حضوری و مجازی را هم از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی کودک در استان عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان همچنین از تخفیف ۲۵ درصدی فروشگاه اینترنتی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «هفته ملی کودک» خبر داد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند ضمن مراجعه به سایت shop.kpf.ir این محصولات را تا ۲۲ مهر خریداری کنند.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته ملی کودک، عضویت در روز‌های ۱۶ و ۱۷ مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان رایگان خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار