رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری:
سالارشفق رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری در سنندج از برگزاری جشنواره ملی هنری محلات حاشیه‌ای شهر‌های کشور در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۹۹۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 18 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، صبح امروز سالار شفق در نشستی با مسئولین واحد‌های تخصصی حوژه هنری کردستان و تعدادی از هنرمندان گفت: برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری جشنواره ملی هنری محلات حاشیه‌ای کشور درحال انجام است و در نیمه دوم سالجاری این جشنواره با به نمایش گذاشتن آثار تولید شده در بخش‌های مستند، نمایش، موسیقی، کتاب‌های تولیدی و تجسمی در ۲۶ محله از ۸ استان کشور برگزار می‌گردد.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند انجام پروژه‌های مختلف هنری در قالب طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: خوشبختانه استان کردستان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و تمامی پروژه‌های استان یا به پایان رسیده یا تا پایان ماه نهایی و به پایان می‌رسد.
شفق با اشاره به اینکه از سال گذشته در ۸ استان و ۲۶ محله از نواحی منفصل شهری کار را شروع کرده‌ایم، عنوان کرد: این کار انجام شد تا الگوی هویتی خودمان را به عنوان یک مدل جامع با استفاده از ابزار هنر طراحی کرده و در استان‌ها اجرا کنیم.
رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری افزود: هم اکنون ۱۲۰ اثر هنری در ۸ استان تهران، البرز، سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، کهکیلویه وبویراحمد وکردستان در بخش‌های مختلف در ۲۶ محله حاشیه شهر‌ها که بیش از این مورد کم توجهی واقع شده بودند در حال انجام است که حاصل آن تولید آثاری ماندگار و ارزشمند در بخش‌های مستند، نمایش، سرود، کتاب و تجسمی توسط هنرمندان متعهد و با انگیزه است.
وی کشف، جذب و پرورش استعداد‌های هنری در این مناطق را از اصلی‌ترین اهداف حوزه هنری در نواحی منفصل شهری عنوان کرد وگفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و جوانان در این نواحی به جمع هنرجویان حوزه هنری افزوده شده‎اند که برای تداوم فعالیت‌های هنری و آموزشی به این افراد برنامه‌های حمایتی خوبی را با هدایت حوزه‌های هنری استان هاپیش بینی کرده ایم.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه و به تصویر در آوردن قابلیت‌های هنری هنرآموزان این نواحی برگزاری اجرا‌های عمومی برای گروه‌های نمایشی، اجرای گروه‌های سرود در مراسم‌های مختلف، اکران آثار مستند تولید شده، برگزاری نمایشگاه‌های هنری عکس و ... در کنار معرفی کتب تولیدی در قالب‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
شفق با اشاره به ضرورت برگزاری اردو‌های هنری وفرهنگی ویژه این هنرجویان تصریح کرد: توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی در بین این افراد و هماهنگی حضور هنرمندان مطرح و شناخته شده جهت حضور در کلاس‌های آموزشی مد نظر و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی وهنری با استفاده از بستر‌های مهیا شده از دیگر برنامه‌هایی است که زمینه اجرایی آن فراهم گردیده است.
وی افزود: درجشنواره پیش رو ضمن رونمایی از ۲۶ عنوان کتاب تولیدی دیگر آثار تولید شده در بخش‌های مختلف در یک محیط غیر رقابتی با هدف افزایش دوستی‌ها و شناخت پتانسیل‌های موجود با حضور هنرمندان و هنرجویان این طرح به نمایش عمومی گذاشته
می‌شود.
دراین جلسه هنرمندان و مسئولین واحد‌های تخصصی ضمن گزارشی از روند انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام به بحث وبررسی این آثار پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار