معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور
حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری صبح امروز در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سابقه مبارزه با فساد به قرون و عصر‌های گذشته بر می‌گردد و بحث نظارت و بازرسی در زندگی دیرینه بشر و همه سیستم‌های جهان وجود داشته است.
کد خبر: ۹۹۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 13 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در بخش اولیه سخنانش گفت: خداوند متعال به تمام اعمال ریز و درشت ما شاهد و بینا است و هر آنچه انجام می‌دهیم در روز قیامت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و بهترین ناظر و شاهد پروردگار است و این مهم در آیات قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.
وی به موضوع نظارت و بازرسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ما دارای نظامی هستیم که این نظام طهارت ذاتی دارد و این ذات پاک نباید خدشه‌دار شود.
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل کشور با ابراز تاسف از اینکه برخی مسئولان دستگاه‌ها خیانت کرده و موجب خدشه‌دار کردن اعتماد مردم می‌شوند، اظهار کرد: خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی امنیت کشور را به خطر انداخته و باعث پایین آمدن مشارکت اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام عرب سرخی خاطرنشان کرد: فساد و گناه گاهی تبدیل به ویروسی می‌شود که تکثیر می‌کند و ما از این تکثیر به عنوان فساد سیستمی تعبیر می‌کنیم.
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: مسئولان ارشد و مقامات اگر مواظب خودشان نباشند و فسادی ایجاد کنند تبدیل به یک شبکه گسترده می‌شود.
وی وحدت بین مسئولان استان کردستان را قابل تقدیر تواند و یادآور شد: کردستان را استان مهد مهرورزی، علم، ادب و فرهنگ و مدیرپرور بوده و مردمانی با فضیلت داشته که جای جای این استان به خون شهدا معطر است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان:
مبارزه با فساد در استان بصورت جدی دنبال می‌شود
حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان کردستان در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی استان، اظهار کرد: مقوله نظارت یکی از ارکان مهم در موفقیت هر سازمان و نظامی است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، وی با بیان اینکه این نظارت بر همه ارکان حکومتی وجود داشته است، خاطرنشان ساخت: پیامبر اسلام (ص) بازرسانی را به صورت آشکار و پنهانی برای نظارت بر امور کارگزاران داشته‌اند و همچنین در دوران مسئولیت امیرالمومنین علی (ع) همانطور که در نهج البلاغه ذکر شده نظارت نسبت به کارگزارانشان موج می‌زند.
حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: امانت‌داری و مدارای با مردم دو خروجی بسیار مهم نظارت بر روند فعالیت سازمان و دستگاه‌های مختلف است.
رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از برخی ارزیابی‌هایی که در مورد میزان فساد در کردستان و زدن برچسب رتبه اول کشور در این زمینه به استان، گفت: در برخی مقاطع چنین مطرح شده بود که در کردستان فساد بی‌داد می‌کند این موضوع غیرواقعی است و به فرموده مقام معظم رهبری می‌تواند بسیار مضر و برچسب سوء استفاده معاندین نظام گردد.
وی افزود: ما منکر وجود فساد و تخلفات در استان کردستان (همانند سایر استان‌های کشور) نیستیم و این امر بصورت جدی و مستمر توسط دستگاه قضایی استان و نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی در حال پیگیری است و در این راستا پرونده‌های مهمی هم تشکیل شده و برخی از آن‌ها اطلاع رسانی شده و برخی به لحاظ انجام تحقیقات محرمانه است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در بازرسی مانند چشمی سالم و دقیق بر کار‌ها نظارت شود، اظهار کرد: مبارزه با فساد و بازرسی از سالیان گذشته جزو تاکیدات ایشان بوده و پس از دوران تحول نیز به جد در کشور و استان اجرا شده است.
گفتنی است در پایان این مراسم طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و به استناد مجوز رئیس محترم قوه قضائیه، عیسی هواسی به عنوان بازرس‌کل استان کردستان منصوب شد و از زحمات حسین مرادی وحدت تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار