رئیس کل دادگستری استان کردستان در بازدید از زندان مرکزی سنندج خبر داد:
با حضور رئیس کل دادگستری کردستان و معاون قضایی ایشان در زندان مرکزی سنندج، ۱۳ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.
کد خبر: ۹۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 12 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی در معیت معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و مدیر کل زندان‌های استان ابتدا با حضور در کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع درخواست ها، مشکلات قضایی آنان را بررسی و دستورات لازم جهت رسیدگی در این خصوص را صادر نمود.
در ادامه این بازدید، رئیس کل دادگستری استان کردستان با حضور در زندان مرکزی سنندج در جمع مددجویان این ندامتگاه حضور یافت و با اجرای طرح پایش در راستای اهداف کاهش جمعیت کیفری زندانیان به بررسی درخواست‌های مددجویان پرداخت.
عالی‌ترین مقام قضایی استان در حاشیه این دیدار عنوان کرد: خوشبختانه آمار بازدید قضات از زندان‌های استان در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین اظهار داشت: حضور مستمر قضات دادگستری در زندان‌ها ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان موجب افزایش ۳۴ درصدی استفاده از تاسیسات ارفاقی و نهاد‌های قانونی شده است که این دستاوردی قابل ملاحظه در راستای سند تحول قضایی است و این موضوع سبب شده تا تعداد زندانیان موجود در زندان‌های استان در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یابد.
در پایان این بازدید با حضور مقامات قضایی و دستورات صادر شده از سوی رئیس کل دادگستری استان تعداد ۱۳ نفر از زندانیان واجد شرایط فی المجلس از زندان آزاد شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار