نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هورامان گنجینه‌ای غنی از آیین‌های تاریخی است که لازم است به جهانیان معرفی شود.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 03 September 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی پایگاه منظر فرهنگی هورامان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان که مدیر حراست و معاون توسعه اداره کل نیز حضور داشتند، گفت: ثبت جهانی هورامان دستاوردی بزرگ برای کردستان است و باید به بهترین شیوه از آن برای امیدآفرینی بهره گرفت.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و توسعه گرا حائز اهمیت است، اظهار داشت: بهره مندی از مزایای ثبت جهانی می‌تواند منجر به پیشرفت منطقه و رفع کمبود‌ها گردد.
ماموستا رستمی افزود: یکی از ویژگی‌های مردم منطقه هورامان خودکفایی است که با بسترسازی در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی می‌توان به آنان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه دینی مردم هورامان بسیار پررنگ است و این ظرفیت و آیین‌های این دیار باید به جهانیان معرفی شود.
وی گفت: علمای منطقه نیز می‌توانند با جایگاه ارزشمندی که دارند در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی مثمر ثمر واقع شوند.
این عالم اهل سنت افزود: کرامت و معنویت هورامان می‌تواند منجر به توسعه گردشگری مذهبی در کشور شود.
در ابتدای این دیدار پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای به سرانجام رسیدن ثبت جهانی هورامان را ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار