مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعدادی از صاحبان مشاغل و صنوف با بی‌توجهی به پروتکل‌ها و محدودیتهای کرونا به امنیت سلامت شهروندان لطمه می‌زنند که در راستای تشدید برخورد با این واحدها، سه تالار پذیرایی و یک رستوران در سنندج پلمب شد.
کد خبر: ۹۸۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 25 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، آرزو فلاحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این بازدید‌ها به صورت مشترک با حضور نمایندگان و بارزرسانی از شهرداری، اداره نظارت بر اماکن، نیروی انتظامی اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف انجام شد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها به دلیل موج پنجم کرونا، افزود: طی سه روز گذشته ۵۲۲ مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحد‌های صنفی و تجاری توسط بازرسان بهداشت محیط سنندج انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در مدت یاد شده ۹ اکیپ مشترک ستادی از ۱۲۹ مرکز، صنف و واحد‌های تجاری و همچنین بازرسان محیطی این مرکز ۳۹۳ واحد صنفی مختلف را مورد بازرسی قرار دادند.

فلاحی به افزایش بازدید از مراکز عرضه غذای آماده، گروه رستوران، بستنی فروشی و کافی شاپ‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۳۸ مورد بازدید از اماکن یاد شده به جهت حساسیت این مراکز و عرضه غذای آماده و مواد خوراکی به صورت بیرون بر انجام و در این بازدید‌ها ۸۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ۱۸ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به اماکن خاطی ارائه و ۱۴ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ از صنوف مورد پیگیری قرار گرفت، همچنین ۴۱ مورد اخطاریه‌های صادر شده به اصناف نیز جهت حصول نتیجه پیگیری شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر نظارت بر عدم برگزاری مجالس عزا و عروسی در شهرها، اضافه کرد: در سه روز گذشته ۴۶۳ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در شهر سنندج به عمل آمده است.

فلاحی ضمن درخواست از مردم برای رعایت هر چه بیشتر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا، گفت: عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعدادی از شهروندان موجب شیوع بیشتر این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها شده است.

وی در زمینه نظارت بر سلامت نان هم اظهار داشت: طی همین مدت ۲ مورد نان خبازی‌ها نیز برای تعیین میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفت.

فلاحی در خصوص اقدامات کنترلی بر بهبود کیفیت آب شرب نیز گفت: در این مدت ۴۲ مورد نمونه بردای از آب مناطق شهری و روستایی و ۲۲۰ مورد تست کلرسنجی در خصوص تایید سلامت آب شبکه لوله کشی توسط بازرسان این مرکز انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار