رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که اعمال شده ساکنین کردستان که دارای پلاک غیر استانی هستند طی امروز و فردا می‌توانند خارج از نوبت اقدام به تبدیل پلاک خود به پلاک کردستان کنند.
کد خبر: ۹۸۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 16 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ برزو مرادی اظهار داشت: همکاران ما در تعویض پلاک در ۲ روز آینده به صورت ویژه آمادگی تبدیل پلاک این افراد را دارند.

وی افزود: طبق قانون هرکسی که محل سکونت خود را تغییر داده است، مکلف است طی ۱۰ روز پلاک خود را با پلاک همان شهر تعویض کند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: برخی از پلاک‌ها همچون پلاک تهران جذابیت دارد و تعداد زیادی از مردم اقدام به تبدیل این پلاک به پلاک‌های شهر محل سکونت خود نکردند.

وی یادآور شد: بر اساس طرح مصوبه ستاد کرونا ما فقط ورودی استان را کنترل نمی‌کنیم بلکه علاوه بر ممانعت از ورود پلاک‌های غیربومی، هرکس به هر دلیل قبلا وارد شهر شده است مکلف است ظرف ۲۴ ساعت آینده از شهر خارج شده و به شهر محل سکونت رجوع کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: ممنوعیتی برای تردد درون استان وجود ندارد، اما شهروندان دقت کنند که فقط تردد‌های ضروری در این ایام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تمام ۱۲ روز محدودیت‌ها بدون مماشات اعمال قانون صورت می‌گیرد اضافه کرد: جرایم در شهر‌های قرمز ۱۰ میلیون ریال و در شهر‌های نارنجی پنج میلیون ریال است.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: در صورت تردد در ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد جریمه ۲ میلیون ریالی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که مجوز تردد قبلی دارند حتی اگر مجوز یک ساله داشته باشند در این محدوده زمانی باطل و لغو شده و ارزش و اعتباری ندارد.

سرهنگ مرادی اظهار داشت: اگر کسی مدارکی دال بر ضروری بودن و مجبور بودن تردد داشته باشد می‌تواند مجوز موردی دریافت کند و در صورت جریمه شدن می‌تواند بعد از تعطیلات مراجعه کرده تا تخلف وی حذف شود.

وی افزود: کسانی که در حال بازگشت به استان خود هستند و در میان راه از استان دیگری عبور می‌کنند می‌توانند از کمربندی شهر‌های در مسیر به سمت محل سکونت خود تردد کنند، ولی نمی‌توانند برعکس این مسیر را عبور کنند.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: از امروز ۲۴ مرداد تا ابتدای پنج شهریور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با سختگیری هرچه تمام‌تر اجرا می‌شود و هر شخصی باید با پلاک مربوط به آن شهر باید تردد کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار