مسوول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان گفت: سرمایه گذاران و متقاضیان برای صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۸۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 11 August 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهزاد غفوری اظهار داشت: دهگلان از جمله شهرستان‌های استان است که با توجه به وجود روستا‌های بکر و فرهنگ‌غنی می‌تواند در حوزه گردشگری‌روستایی گردشگران زیادی را جذب و در این حوزه موفق باشد.

وی افزود: مسیر گردشگری سدسورال و جاذبه‌های طبیعی و بکر این منطقه، روستا‌های گزگزاره‌علیا و سفلی، میاوران و همچنین تنگه سنجرخان و بسیاری دیگر از روستا‌های شهرستان دارای پتانسیل‌های لازم برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری هستند.

غفوری گفت: گردشگران و گرایش رو به رشد آنان برای تجربه فرهنگ‌های بومی و محلی موجب شده است هرچه بیشتر خواستار نزدیک شدن به شرایط زیست طبیعی و بومی، استفاده از غذا‌های سنتی و تجربه زندگی به سبک قدیم باشند.

وی اضافه کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و میزان مراجعه‌کنندگان به واحد‌های اقامتی را کاهش داده، اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی شهرستان دهگلان یک ظرفیت ماندگار است که در آینده می‌تواند بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

غفوری اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز با حال و هوای لطیف بومی، دور از هیاهوی شهر، دود و آلودگی، انسان را به ذات طبیعت‌دوست خود نزدیک کرده و او را نه تنها از آشفتگی و بی‌قراری زندگی شهری رها می‌کند بلکه برایش زنگ تفریحی مفرح در غوغای بحران شیوع ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری دهگلان آماده حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت‌گردشگری و اشتغال پایدار است.

مسوول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان گفت: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری شهرستان دریافت و در این خصوص زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار