مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون از پنج هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی و فشار ضعیف در استان، ۲ هزار و ۱۴۵ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۸۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 10 August 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، هیوا لهونیان اظهار داشت: سال گذشته نیز یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر شبکه سیم مسی با یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه، به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون هم ۶۰۶ کیلومتر شبکه فشار صعیف برق در استان با ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه، به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و این کار تا پایان سال و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون نیز یک هزار و ۸۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق اصلاح شده است، افزود: عملیات تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

لهونیان اظهار داشت: سال گذشته تمام شبکه سیم سیمی برق شهرستان کامیاران (۳۲۳ کیلومتر) به کابل خودنگهدار تبدیل و به عنوان اولین شهرستان عاری از فشار ضعیف استان شناخته شد.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر شهرستان‌هایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آن‌ها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار