مدیر امور آب و فاضلاب شهر شویشه گفت: یک چاه جدید آب با ظرفیت ۳ لیتر بر ثانیه آبدهی طی هفته جاری و لوله گذاری  به میزان ۱۶۰۰ متر وارد مدار شد تا کم آبی ناشی از افت منابع آبی را در این شهر کاهش دهد.
کد خبر: ۹۸۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 28 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان دیوانبیگی اظهار کرد: پیش از این یک چاه با ظرفیت آبدهی ۱۱ لیتر بر ثانیه در شویشه وجود داشت، اما به دلیل کاهش نزولات جوی و در نتیجه افت منابع آبی این چاه با افت شدید آبدهی مواجه شده به گونه‌ای که ظرفیت آن به ۲.۵ تا ۳ لیتر در ثانیه کاهش یافت.
وی افزود: در همین راستا و با هدف جبران کمبود آب در شهر شویشه کار افزایش آبرسانی از طریق یک چاه جدید با ظرفیت ۳ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفت.
دیوانبیگی با بیان اینکه این چاه در هفته جاری وارد مدار شد افزود: به این ترتیب ظرفیت آبرسانی از مجموع دو چاه مذکور به ۶ لیتر بر ثانیه ارتقا یافت که این امر موجب کاهش مشکلات کم آبی در شویشه گردید.
وی با اشاره به جمعیت ۲ هزار نفری شویشه و افزایش این جمعیت تا ۳ هزار نفر به دلیل تردد از شهر‌های مجاور گفت: پروژه حفر یک چاه دیگر نیز به تازگی در دستور کار آبفا قرار گرفته است و انشالله با تکمیل و تجهیز این چاه آب شرب پایدار و بدون نوسان در دسترس مردم شهر شویشه قرار خواهد گرفت.
دیوانبیگی در پایان از شهروندان شهر شویشه درخواست کرد با مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف، شرکت آبفا را در راستای تامین آب کامل و کافی یاری نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار