مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به استقبال بیش از پیش شهروندان استان از خدمات و سرویس‌های متنوع تلفن همراه به رشد ۹۶ درصدی ضریب نفوذ آن نسبت به سال ۹۲ خبرداد
کد خبر: ۹۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 25 July 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت درتشریح تاریخچه تلفن همراه در سطح کشور افزود: اولین سیم کارت تلفن همراه اول نیز در سال ۱۳۷۵ با تعداد محدود وارد استان شد.

وی با بیان اینکه از سال‌های ورود اولین سیم کارت همراه اول تا کنون اقدامات چشمگیری برای توسعه و ارتقای زیر ساخت‌ها و نصب و راه اندازی تجهیزات لازم صورت گرفته است اظهارداشت: در چند سال اخیر پروژه‌های مختلفی در این راستا بر اساس استاندارد‌های جهانی در سطح استان اجرا شده است که نتیجه آن افزایش تعداد چشمگیر مشتریان تلفن همراه اول در کردستان است.

وی با اشاره به این مهم که در سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۲۲ مشترک همراه اول در استان وجود داشت خاطر نشان ساخت: این رقم در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۸۰ مورد است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن یادآوری تعداد مشتریان تلفن همراه اول گفت: تعداد ۲۸۴ هزار و ۳۶۷ شماره آن دایمی و دو میلیون و ۷۵ هزار و ۳۱۳ مورد آن با ضریب نفوذ ۱۴۰ درصد اعتباری هستند.

حکمت ضمن اعلام رشد ۹۶ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان نسبت به سال ۱۳۹۲ اضافه کرد: این آمارهم اکنون به ۱۴۱ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به نصب و راه اندازی سایت‌های bts در سطح استان بیان داشت: با تلاش همکاران منطقه ۵۰۹ سایت و ۲۱ ریپیتر bts در نقاط مختلف راه اندازی شده است.

وی همچنین نقش دیتای همراه اول، در زندگی امروز و نیاز روز افزون شهروندان به این بستر را در راستای انجام امورات اداری، آموزش‌های آنلاین، کسب و کار‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات موجود در فضای مجازی، ارسال پیام از طریق صوت و تصویر را تشریح نمود و تصریح کرد: به همین منظور، سایت‌های دارای تکنولوژی نسل سوم و چهارم نیز در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

حکمت با اعلام رشد ۱۰۰ درصدی میزان ارتقا، نصب و راه اندازی سایت‌های دارای تکنولوژی ۳G و ۴G نسبت به چند سال اخیر یادآور شد: هم اکنون مشتریان همراه اول دراستان نیز ازمزایای تعداد ۳۹۰ سایت دارای تکنولوژی ۳G و ۵۶۸ سایت دارای تکنولوژی ۴G در استان بهره می‌برند.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون تعداد ۳۵ نیوسایت در استان نصب و راه اندازی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار