رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با تامین و انتقال آب از سدها از حالت دیم به آبی تبدیل شد.
کد خبر: ۹۷۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 19 July 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد فرید سپری در این زمینه اظهار داشت: برای انجام آبیاری و زهکشی پنج هزار و ۴۷۰ هکتار زمین‌های استان کردستان، هفت هزار کیلومتر لوله سایز ۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر برای زمین‌های زراعی و ۲۶ هزار کیلومتر لوله ۱۶ میلی‌متری برای توسعه باغات استفاده شده است.

وی افزود: همچنین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه شیرآلات و اتصالات، ۲۰۰ دستگاه پمپ و الکتروموتور و حدود ۳۰۰ دستگاه کنترل مرکزی خودشوینده برای فیلتر آب مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح از سد آزاد ۸۰۰ هکتار، از سد قشلاق ۷۰۰ هکتار، از سد گاوشان یک هزار و ۸۰۰ هکتار، از سد امیرآباد و رمشت ۶۰۰ هکتار و از سد گاران یک هزار و ۵۷۰ هکتار آب به زمین‌های مختلف استان منتقل می‌شود.

سپری یادآور شد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کامیاران، یک هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین‌های شهرستان مریوان و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان سنندج در جریان این طرح و با انتقال آب از این سد‌ها آبیاری می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار