نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انجام اقدامات خیرخواهانه و حمایت از اقشار ضعیف جامعه نیازمند داشتن روی گشاده، نشاط درونی و سعه صدر است.
کد خبر: ۹۷۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 19 July 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی روز دوشنبه در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات خیریه مراکز نگهداری و شرکای اجتماعی بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: خدمت به خلق یک مسأله اساسی است و کسانی که این مسیر برایشان هموار شده باید افتخار کرده و آن را به جای یک وظیفه اداری یک تکلیف انسانی بدانند.

وی با بیان اینکه همه باید در حوزه خدمت به خلق و در صدد ادای یک تکلیف انسانی باشیم، گفت: تکلیف انسانی یک مقوله فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود و اگر تقویت شود انسان با اشتیاق و نشاط درونی بیشتر به سمت کار‌های خیر و اقدامات خیرخواهانه پیش می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان یادآور شد: افراد زیادی در جامعه وجود دارند که هیچ وظیفه ظاهری به آنان محول نشده، اما براساس وظیفه و تکلیف انسانی و دلسوزانه و بدون منت در مسیر خیر و رفع مشکلات مردم گام برمی دارند که این اقدامات قابل تقدیر بوده و بی شک این افراد همواره جلوتر از بقیه هستند.

وی در ادامه به مشکلات جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: این قشر شاید یک نقص ظاهری داشته باشند، اما در واقع باطن شخصیت و بزرگواری انسان‌ها را نشان می‌دهند بنابراین با این نگاه می‌توان بسیاری از مشکلات این قشر را رفع کرد.

حجت الاسلام پور ذهبی با بیان اینکه با تمام توان آماده حمایت از جامعه معلولان و همچنین سایر جامعه هدف بهزیستی و موسسات خیریه هستیم اظهار داشت: جامعه معلولان امیدآفرین هستند چراکه مشکلات و سختی‌هایی که در زندذگی دارند کنار آمده و با نشاط در جامعه زندگی می‌کنند.

وی همچنین آمادگی خود برای بازدید از موسسات خیریه و مراکز حمایت از معلولان و سایر اقشار اسیب دیده جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود در اینگونه جلسات به جای ارائه گزارش، مشکلات و دغدغه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد و وقت جلسات به طرح مسائل و مطالب اساسی اختصاص یابد.


افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این دیدار به افزایش مستمری مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: براین اساس مستمری خانواده‌های بالای پتج نفر تا سقف ۱۱ میلیون ریال است و به افراد ضایعه نخاعی در خانواده‌ها هم ۱۰ میلیون ریال حق پرستاری داده می‌شود.

صباح قریشی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری به صورت مرتب و سامانه‌ای پرداخت می‌شود افزود: سامانه هوشمند موجب شده بر اساس تعداد نفراتی که در مراکز نگهداری می‌شوند اعتبارات دریافت کنند که کردستان در زمینه جذب اعتبارات، استان سیزدهم کشور است.

وی اظهار داشت: وجود ۶۸۹ معلول در مراکز بهزیستی استان اظهار داشت: برای این افراد نیز یارانه خوبی جذب شده که می‌تواند در خدمات‌رسانی بهتر به آنان بسیار موثر باشد.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: درحوزه اعتیاد، توانبخشی، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

قریشی یادآور شد: غربالری بینایی و شنوایی از دیگر اقداماتی است که در حوزه پیشگیری انجام می‌شود و بالای ۹۸ درصد از نوزادانی که متولد می‌شوند زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حوزه پیشگیری نیز یکی از اقدامات بسیار خوب، تاسیس مرکز جامع مقابله با اعتیاد بود که به صورت هیات امنایی و در سطح بسیار خوبی راه‌اندازی شده و اعتبارات خوبی برای این مرکز اخذ شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار