ماموستا فایق رستمی:
امام جمعه سنندج گفت: علیرغم اینکه امسال نیز به دلیل شیوع کرونا، امکان حضور حجاج در سرزمین وحی میسر نیست اما جامعه اسلامی نباید از حفظ انسجام و اتحاد غافل باشد.
کد خبر: ۹۷۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 16 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تبریک حلول ماه ذی‌الحجه و عید قربان به مسلمانان، اظهار داشت: اگرچه ۲ سال است که شرایط برای حضور حجاج در عربستان فراهم نیست اما عید قربان فرصتی برای حفظ و گسترش انسجام، اتحاد و محبت بین جامعه اسلامی است.

وی خواستار توجه مردم و توانمندان به امر حسنه قربانی شد و اضافه کرد: این سنت الهی در دین اسلام آنقدر مهم است که حاکم اسلامی می‌تواند از بیت‌المال برای افراد ضعیف و ناتوان، اقدام به قربانی کند، چراکه موجب رضای پروردگار و تقرب به بارگاه احدیت است.

امام جمعه سنندج حج را بزرگترین کنگره اسلامی توصیف کرد و گفت: براساس آموزه‌های قرآنی، هر انسان مسلمانی با نیت پاک و خالصانه به سفر حج برود، تمام گناهان و خطاهای او بخشیده می‌شود، گویی تازه متولد شده است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه حج هزاران فلسفه و حکمت دارد و امری پیچیده است، اضافه کرد: امیدواریم با نابودی ویروس منحوس کرونا، مردم مسلمان جهان از جمله ایران، بار دیگر در سرزمین وحی و این کنگره عظیم اسلامی حضور یابند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد حافظ نظرات و آرا ۸۰ میلیون ایرانی و کار آن اساسی و مهم است و قطعا همواره در راستای اجرای قانون اساسی و در جهت منافع ملی عمل می‌کند.

ماموستا رستمی اشاره‌ای به سفر رییس قوه قضاییه به استان ایلام داشت و افزود: سخنان حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ایلام و تاکید وی بر رسیدگی سریعتر به پرونده‌های قضایی مردم، توجه به نیازهای زندانیان، رفع مشکلات جامعه در مسائل مختلف از جمله مسکن، برای ملت نویدبخش است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کردستان سخنران پیش از خطبه‌ها نیز به مناسبت ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان دستگاهی مهم و مستقل و فراقوه ای بوده و از جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی برخوردار است.

بهروز مهتابی اضافه کرد: شورای نگهبان و دفاتر استانی و شهرستانی آن، فارغ از مسائل جناحی و گروهی عمل می‌کند و دولت ها و مجلس‌هایی که تاکنون تشکیل شده دلیلی بر این مدعا بوده و همواره حافظ آرا و نظرات مردم است.

وی با بیان اینکه این نهاد دائم مورد هجمه دشمنان بوده است، یادآور شد: مایه افتخار است که شورای نگهبان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی در برابر فشارها و هجمه‌های دشمنان ایستاده است و هیچگاه از وظایف خود کوتاهی نکرده و نمی‌کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار