مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:
سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که به مناسبت هفته حجاب و عفاف و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: فرصت‌آفرینی و فرصت‌سازی از خروجی‌های ارائه آموزش‌های مهارتی است .
کد خبر: ۹۷۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ 14 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که به مناسبت هفته حجاب و عفاف و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: فرصت‌آفرینی و فرصت‌سازی از خروجی‌های عمده ارائه آموزش‌های مهارتی است.
احمدی بیان داشت: نقش مادر در خانواده مثل ستون است و از شکنندگی خانواده و به انحراف رفتن آن جلوگیری می‌کند.
وی در ادامه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش آن در توانمندسازی بانوان گریزی زد و گفت: کسی که مهارت داشته باشد هم جایگاه و هم منزلت اجتماعی دارد.
احمدی تصریح کرد: تحصیلات آکادمی لازم و بیس دانش را بالا می‌برد، ولی کافی نیست ۷۰ درصد توسعه اقتصادی در کشور‌های توسعه یافته بر مدار آموزش استوار است.
وی افزود: آموزش‌ها را تنها به آموزش‌های سخت خلاصه نکنیم بلکه یک سری آموزش‌های نرم داریم که مهارت‌های زندگی از جمله آن‌ها است.
مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افراد ایجاد می‌کند فرصت‌آفرینی کارآفرینی است.
وی اظهار کرد: فرصت‌آفرینی و فرصت‌سازی از خروجی‌های ارائه آموزش‌های مهارتی است که توسعه این دست آموزش‌ها امری ضروری است.
ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از کارآفرینان برتر
وی افزود: الگو‌های موفق در این راستا باید معرفی و بانک کارآفرینان برای معرفی به جامعه باید تشکیل شود.
وی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی موجب می‌شود جسم و ذهن افراد به صورت همزمان درگیر شده و به این ترتیب از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
احمدی با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و مهارتی اعتماد را در افراد ارتقا می‌بخشد، اذعان کرد: بازگشت به زندان زندانیان که این آموزش‌ها را فراگرفته و برای خود بعد از رهایی کسب و کار راه‌اندازی کرده‌اند تقریبا صفر است.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم افراد در جامعه ما به جایگاه اصلی خود در حوزه توانمندسازی برسند ارتقا وزن اجتماعی مهارت باید در برنامه مد نظر قرار بگیرد.
احمدی با بیان اینکه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای ۵۰ درصد از آموز‌ش‌های مربوط به بانوان است، اذعان کرد: ۲۴ درصد از بانوانی که آموزش می‌بینند جزء زنان سرپرست خانوار هستند.
وی تصریح کرد: این آموزش‌ها براساس نیازسنجی و نیاز بازار ارائه می‌شود و به سرعت در حال گسترش است.
در پایان این نشست تخصصی از نسرین عمویی مدیرآموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هانا فعال در زمینه بافندگی و همچنین دلکش شریعتی مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ترنج و فعال در زمینه‌های قالیبافی و طراحی و دوخت به عنوان زنان موفق سرپرست خانوار استان کردستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار