رییس شبکه بهداشت سنندج گفت: در تداوم اقدامات نظارتی بر فعالیت ادارات و اصناف طی سه روز گذشته، ۱۰ اکیپ گشت مشترک ستادی از هفت اداره، پنج دفتر تسهیل‌گری و ۴۴ واحد صنفی بازدید و کارشناسان محیطی نیز ۴۷۲ واحد صنفی مختلف و اماکن ورزشی و مطب پزشکان را بازرسی کردند.
کد خبر: ۹۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 14 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار داشت داشت: در این مدت بر فعالیت مراکز عرضه غذای آماده، فست فود، بستنی فروشی و مراکز مشابه نظارت و ۱۲۹ واحد صنفی در این رابطه مورد بازدید قرار گرفته و سه مورد مواد غذایی برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

وی گفت: در جریان بازرسی‌های انجام گرفته ۱۸ واحد صنفی به علت قصور در اجرای پروتکل‌های بهداشتی اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده و ۱۸ مورد اخطار قبلی و هفت فقره شکایات مردمی ثبت شده پیگیری شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج همچنین به کشف و ضبط ۲۸۱ کیلو گرم مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات مصرف اشاره کرد و افزود: در زمینه نظارت بر سلامت نان از نظر میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین نیز از هفت واحد نانوایی نمونه‌برداری شد.

یوسفی با اشاره به اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بهبود کیفیت آب شرب شهری گفت: نمونه‌برداری هفت مورد آب شرب شهری و روستایی، مزارع و ۲۲۲ مورد تست کلرسنجی در این مدت به عمل آمد.

وی اضافه کرد: مراکزی هستند که با توجه به نوع ارایه خدمت، تعداد مراجعان روزانه زیاد بوده و به همین سبب اجرا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این مکان حساسیت خاص خود را می‌طلبد و این امر مستلزم همکاری کامل متصدیان مراکز یاد شده و مردم است.

یوسفی افزود: به همین منظور بازدید از این مراکز با حساسیت خاص صورت گرفته و پنج دفتر تسهیلگری مورد بازدید قرار گرفته و آموزش‌های لازم، تذکر و راهنمایی در زمینه رعایت کامل موازین بهداشتی به متصدیان یادآوری شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج به فعالیت‌های صورت گرفته در مراکز نمونه گیری بیماری کرونا اشاره و اظهار داشت: در مدت یاد شده تعداد ۲۱۲ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی انجام گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار