معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در سال جاری سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال محرومان استان به این نهاد اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 11 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان فرشید جهان بین اظهار داشت: این میزان اعتباربه منظور آموزش، پرداخت تسهیلات، پایدارسازی مشاغل، حمایت از کارفرمایان و مشاغل برتر با برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تخصیص داده شده است.

وی افزود: این نهاد همانند سال گذشته در زمینه اشتغال از سه مدل (روش) بهره می‌برد که روش اول شناسایی و استعداد سنجی مددجویان، ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مناسب و بازار محور و در نهایت پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: روش دوم شناسایی افراد ناآشنا به محیط بازار و معرفی آن‌ها به کارآفرینان خبره و خیر در راستای آموزش مهارت‌های مرتبط و دستگیری از آنان و روش سوم نیز معرفی افراد متخصص به کارگاه‌ها و موسسات برای بکارگماری از طریق کاریابی است.

وی افزود: اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است و پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل از سوی این نهاد انجام خواهد شد که در در این راستا علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی، به مدت پنج سال بصورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال از طرح‌ها بازدید شده و حمایت می‌شوند.

جهان بین اظهار داشت: نظارت از طرح‌های اشتغال مددجویان توسط سامانه نظارت هوشمند که نیرو‌های جوان استان طراحی و پیاده سازی کرده اند، انجام خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار