مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اولین مرکز آموزش نساجی سنتی(موج بافی) با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 01 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: در راستای حفظ، احیا و توسعه بازار نساجی سنتی در کردستان مرکزی برای آموزش و ترویج این حرفه و رشته سنتی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: توسعه آموزش‌های تولیدمحور در حوزه صنایع دستی با تاکید بر احیای رشته‌های در حال منسوخ و همچنین آموزش شاغلان صنایع دستی به منظور هم افزایی و ایجاد زمینه ارتقا و رشد توانایی‌های حرفه‌ای از جمله مسائلی است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: با توجه به انتخاب کردستان به عنوان مرکز آموزش تربیت مدرس بوم گردی در کشور مقرر شد از این ظرفیت با محوریت شهر‌ها و روستای دارای قابلیت در این حوزه، کارگروهی با مشارکت این ۲ اداره کل و متشکل از کارشناسان خبره این حوزه تشکیل شود.

وی گفت: همچنین آموزش غذا‌های سنتی و محلی کردستان به منظور حفظ و توسعه این بخش از دیگر مواردی است که در آینده پیگیری می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار