سردار علی آزادی :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت:‌ خیرین سلامت و مدرسه‌ساز در استان کردستان بسیار فعال هستند که انتظار می‌رود در زمینه مبارزه با اعتیاد هم به همین میزان کوشا باشند.
کد خبر: ۹۷۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 29 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، سردار علی آزادی روز سه‌شنبه در نشست بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دولت‌ها به تنهایی حریف اعتیاد نیستند و بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد و غیر رسمی و کسانی که دلشان برای انسان‌ها می‌سوزد باید وارد عمل شوند.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان یاریگران زندگی مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: این مشارکت باید از مراحل اولیه و از خانواده‌ها آغاز شود و در قالب پیشگیری باشد.

فرمانده انتظامی کردستان فضای مجازی را هم یک ظرفیت برای مقابله با اعتیاد دانست و اضافه کرد: شرایط کرونایی موجب شد از فضای مجازی استفاده بیشتری برده شود.

وی افزود: سازمان‌هایی همچون بهزیستی و زندان‌ها و دیگر سازمان‌های مرتبط رسیدگی به خانواده‌های معتادین را در دستور کار قرار داده‌اند که امری بسیاری پسندیده است.

سردار آزادی یادآور شد: باوجود اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و شهدای زیادی در این راه اهدا کرده است، اما توسط کشور‌های غربی متهم هم می‌شود که این نشان‌دهنده مظلومیت نظام در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می‌شود اضافه کرد: از زمان حضور آمریکا در افغانستان شاهد افزایش حجم تولید مواد مخدر بودیم که نشان می‌دهد توطئه‌ای جهانی و استکباری در این زمینه صورت گرفته است.

سردار آزادی گفت: یک هزار و ۳۰۰ تُن مواد مخدر در سال گذشته در ایران کشف شد که ۸۵ درصد آن توسط نیروی انتظامی و مابقی توسط سایر سازمان‌ها کشف شده بوده که این نشان می‌دهد نیروی انتظامی اهتمام و جدیت خاصی در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار