حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تاثیرگذاری بر فضای خارج از دانشگاه باید توسط اساتید انجام شود و صرف حضور در دانشگاه نمی‌توان گفت که به تخصص، تعهد و مسوولیت‌پذیری عمل شده است.
کد خبر: ۹۷۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 27 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکسنبه در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان اظهار داشت: تخصص، تعهد، مسوولیت‌پذیری و ادای تکلیف از شاخص‌ها و خصوصیات اصلی شهید چمران بود.

وی با تاکید بر اینکه کار‌های علمی و دانشگاهی باید پویا باشد، افزود: جنگ فقر و غنا در برخی محلات سنندج به خوبی مشهود است که دانشگاه با ورود مناسب در این بخش می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با تاکید بر برجسته سازی تاثیرگذاری اساتید دانشگاه در بعد اخلاقی، اضافه کرد: در زمینه علم و سیاست هم باید شاهد این تاثیر باشیم و در کنار آن از مساله مهم اخلاص و معنویت غافل نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: اگر همه اساتید بسیجی بر اطراف خود تاثیرگذار باشند، تخصص و تعهد در فضای دانشگاه بهتر از قبل نشر می‌یابد.

وی درباره شایسته سالاری هم تاکید کرد: مسوولیت را از استاندار تا پایین‌ترین مسولیت‌ها باید به متخصصین متعهد سپرد که امیدواریم در دولت جدید امید‌ها برای شایسته سالاری به اوج خود برسد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به یک روایت به عواملی پرداخت که در کامل شدن ایمان به اسلام، بخشش گناهان و رسیدن به مقام رضای الهی موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: یکی از این عوامل این است که کاری که برای مردم به او می‌سپارند به نحو شایسته و برای رضای الهی انجام دهد چرا که وقتی کسی عهده‌دار مسوولیتی شود، باید تقوای الهی را در نظر گرفته و به دور از هوای نفس به آن عمل کند.

وی دومین عامل را صدق و راستی با مردم دانست و گفت: عبادت شبانه‌روزی خوب است، ولی صداقت با مردم به این معنی که حقیقت هر آنچه که واقعیت است در میان گذاشته شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: از مصادیق ستم و ظلم در قرآن، قرار دادن یک فرد در جایی است که نباید آنجا باشد و اشغال شغلی که تخصص و تعهد در آن شخص وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: در هر استانی افراد متخصص وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای مسوولیت‌ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه سومین عامل، پرهیز از هرچه که در نزد خدا و مردم قبیح است و باید سعی کنیم اگر کاری را آباد نکردیم، آن را خراب هم نکنیم، افزود: چهارمین عامل برای رسیدن به مقام رضای الهی خوش اخلاقی است.


دانشگاه بستر اندیشگاهی برای بهبود وضعیت جامعه

رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان هم در این نشست با بزرگداشت روز بسیج اساتید و یاد و خاطره شهید چمران اظهار داشت: بسیج اساتید در زمان‌ها و مسائل گوناگون با ورود به عرصه ماموریت‌های ویژه‌ای بر عهده داشته است.

مهدی حاتمی افزود: بسیج اساتید حالت انعطافی در مواجهه با مسائل دارد و در زمان شیوع کرونا هم با تهیه بسته‌های مومنانه به کمک اقشار آسیب دیده از این بیماری شتافت.

وی به همراهی این قشر از بسیج در بحران‌ها و حوادث طبیعی با مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در انتخابات گذشته هم بدون جانبداری از فرد خاص، به روشنگری پرداخته شد و ۴۰ وبینار و برنامه مختلف در صداوسیمای مرکز کردستان اجرا شد.

رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان با تاکید بر اینکه کردستان، استانی نیازمند به کار و تلاش بیشتر است، افزود:مبارزه با حاشینه نشینی و زدودن فقر از جمله کار‌های مهمی است که دانشگاه به عنوان بستر اندیشگاهی می‌تواند به تسریع در روند پیشرفت استان کمک کند.

حاتمی مطالبه گری با ادبیات اسلامی و همراه با متانت را از جمله مباحث جدی در استان دانست و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست اکبر هوشیاری استاند دانشگاه ازاد اسلامی واحد سنندج تخصص، تعهد و عمل به تکلیف را از ویژگی‌های برجسته شهید چمران برشمرد و گفت: اگر اساتید بسیجی هم به این ویژگی‌ها آراسته شوند، هیچ کاری بر روی زمین نخواهد ماند.

جمشید منتشلو استاد دانشگاه فرهنگیان کردستان هم به نسل کشی فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: آداب و رسوم مغایر با فرهنگ استان بصورت قارچی در حال رشد است که باید توجه بیشتری به آن شود.

ناهید همتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز شاخص‌های اقتصادی را بر مبنای توسعه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: کردستان از این بخش بشدت محروم است و امیدواریم در دولت آینده قلم بطلانی بر جناح و باندبازی در کردستان کشیده شود و با شایسته سالاری و تخصص گرایی، مردمی که در ۸ سال دفاع مقدس مردانه دفاع کرده و سهمی از سفره انقلاب نداشتند، طعم شیرین خدمت را بچشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار