آیین افتتاحیه آغاز بکار ۱۸ پایگاه‌ سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان روز شنبه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه استثنایی پارسای سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 26 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین اظهار داشت: برنامه سنجش جسمانی نوآموزان بیش از ۲۰ سال است که در کشور اجرا می‌شود و یکی از خدمات خوبی است که توسط آموزش و پرورش با جدیت دنبال خواهد شد، البته بخشی از کار بر عهده بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی است.

رشید قربانی افزود: آمادگی تحصیلی و ذهنی در آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر دانش آموز دیرآموزی وارد مدارس عادی شود، بدلیل اینکه نمی‌تواند خود را تطبیق دهد در آینده با مشکلاتی از جمله ترک تحصیل روبرو شده و از تحصیل باز می‌ماند.

وی یادآور شد: سنجش سلامت نوآموزان هرساله با جدیت در استان انجام می‌شود و از سال گذشته نیز بدلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر جامعه اجرای این طرح با محدودیت‌هایی در پایگاه‌ها مواجه شده و با رعایت کامل پروتکل‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از مسوولان پایگاه‌ها خواست، برنامه ریزی لازم برای ایجاد فضایی مناسب و بدور از هرگونه تنش برای سنجش آموزان فراهم کرده و به خانواده‌ها در این زمینه اطمینان خاطر لازم داده شود.

وی پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان در این برنامه را از اولویت‌های آموزش و پرورش اعلام و ابراز امیدواری کرد، بستری فراهم شود تا همه نوآموزان بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

سنجش سلامت ۳۰ هزار نوآموز کردستانی


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: امسال ۱۸ پایگاه سنجش برای ارائه خدمات به نوآموزان استان پیش‌بینی شده است و این پایگاه‌ها در ۲ نوع الف و ب تقسیم بندی شده اند.

خلیل رنجبر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گیرد افزود: سال گذشته بیش ار ۹۹.۸ درصد از نوآموزان استان تحت پوشش برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز قرار گرفته و امسال تلاش می‌شود این آمار به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های پیش بینی شده تمام موارد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، یادآور شد: برنامه سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور ادامه دارد و از اول مهر تا اسفند نیز سنجش نوآموزان پیش دبستانی انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی سنجش شوند.

رنجبر با تاکید بر اینکه مدیران مدارس از پذیرش و ثبت نام دانش آموزانی که در برنامه سنجش شرکت نکرده‌اند خودداری کنند، ابراز امیدواری کرد، این برنامه تا پایان شهریور به پایان برسد و همه نوآموزان مورد سنجش قرار گیرند.

وی به آمار برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۸۳ نفر در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز شرکت کردند که از این آمار، چهار هزار و ۷۹ نفر ارجاع هوش، ۶۵۷ نفر ارجاع شنوایی، یک‌هزار و ۳۹۸ نفر ارجاع بینایی، ۹۱ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۳۳ نفر ارجاع اتیسم بوده‌اند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: همچنین ۲هزار و ۵۸ نفر به عنوان نوآموزان دیرآموز شناخته شدند و ۱۰۷ نوآموز آموزش پذیر، ۲۹ نفر نوآموزان دارای شنوایی یک طرفه و ۱۲ نفر نوآموزانی که نیاز به سمعک داشته و در مدارس عادی ثبت نام شدند.

وی تعداد نوآموزانی که نیاز به پروتز کاشت حلزون داشته و باید معلم تلفیقی داشته باشند را ۱۱ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۵۸۴ نوآموز نیاز به عینک، ۱۹۲ نفر تحت درمان و جراحی، هشت نوآموز نیاز به معلم تلفیقی و کتب درشت خط، سه نفر دارای نقصان شدید بینایی، ۱۸ نفر دارای مشکل جسمی حرکتی، ۱۰ نفر دارای مشکل شدید جسمی و ۱۴ نفر مبتلا به اوتیسم شناخته شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار