دبیر اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: تا زمانی باورهای غلط در مورد مقوله اعتیاد تغییر نکند شاهد کاهش این پدیده در جامعه نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۷۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 24 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سلیم کریمی روز پنج شنبه در نشست با سمن‌ها و تشکل‌های استان اظهار داشت: باور‌های موجود در خصوص مقوله اعتیار نیازمند اصلاح است که از تشکل‌های استان نیز درخواست داریم بر روی این مقوله بیشتر کار کنند.

وی افزود: طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۷۰۰ الی ۸۰۰ نوع ماده روان گردان در جهان وارد بازار شده است که همین مسئله باعث شده ما در مقابل هجمه اعتیاد ناتوان باشیم.

دبیر اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر کردستان با تاکید بر اینکه اولویت ما باید بر روی پیشگیری از اعتیاد باشد، گفت: معتاد متجاهر با زور و کتک جمع آوری و درمان نمی‌شود، چون تا زمانی که خود فرد نخواهد کسی نمی‌تواند او را منجلاب اعتیاد نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس هم به تنهایی نمی‌تواند در امر مقابله با مواد مخدر کار کند، ادامه داد: همه باید در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر احساس مسوولیت داشته باشیم و کار کنیم.

۱۲۰ نفر به ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در کردستان افزوده شده است

کریمی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر به ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در استان افزوده شده است، افزود: طی چند ماه اخیر ۳۳۳ نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی به راه اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد توسط اداره کل بهزیستی استان اشاره و عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت ۷۰ نفر و با امکانات و تجهیزات مناسب برای ترک اعتیاد و بازپروری و اشتغال معتادان در استان راه اندازی شده است که بسیار در مقوله ترک اعتیاد می‌تواند موثر واقع شود.

دبیر اجرایی هفته مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در تمام دنیا فقط هفت درصد کمپ‌های ترک اعتیاد موثر واقع شده‌اند، اما مراکز جامع ترک اعتیاد ۲۵ تا ۳۰ درصد موثر عمل کرده‌اند.

کریمی در خصوص برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اظهار داشت: این برنامه‌ها از روز جمعه چهارم تیرماه آغاز و تا ۱۱ تیر ادامه دارد و بیش از صد‌ها برنامه در استان طراحی شده که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر آن‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سخنرانی و آگاهی بخشی به مردم در تریبون‌های نماز جمعه، پخش کلیپ و موشن گرافی در فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، تجلیل از خانواده شهدا و فعالان امر مبارزه با مواد مخدر، ایجاد زنجیره انسانی با همراهی هلال احمر و تشکل‌ها در میدان گاز سنندج، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، ارائه تخفیف در مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد و پاکسازی مناطق آلوده به اعتیاد از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته در استان است.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه در کردستان

مدیر هماهنگی خانه تشکل‌های کردستان نیز اظهار داشت: تاکنون در هفت مرحله در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند استان توزیع شده است.

کیوان چاردولی، به راه‌اندازی کمپین جمع آوری ماسک رایگان نیز اشاره و عنوان کرد: با همکاری سمن‌ها، تشکل‌ها، خیران و سایر مردم، ۳۰ هزار ماسک رایگان در این کمپین جمع آوری و در نواحی حاشیه شهر توزیع شد.

وی توزیع تبلت برای خانواده‌های نیازمند با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اهدای بسته‌های لوازم التحریر و بهداشتی را از دیگر اقدامات تشکل‌های استان عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار ماسک رایگان دیگر را نیز در داخل شهر‌های استان توزیع کرده‌ایم.

مدیر هماهنگی خانه تشکل‌های کردستان یادآور شد: این خانه بیشتر تاکنون در امر آموزش خانواده‌ها ورود پیدا کرده است، اما امیدواریم با کاهش ویروس کرونا در حوزه‌های دیگر نیز اقدامات موثری را انجام دهیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار