استاندار همدان گفت: انتخابات در این استان در امنیت، آرامش کامل و قانونمند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و همه تدابیر به ویژه رعایت دستورالعمل بهداشتی دیده شده تا مردم با خیال راحت و بدون نگرانی رای بدهند.
کد خبر: ۹۷۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 18 June 2021
 استاندار همدان گفت: انتخابات در این استان در امنیت، آرامش کامل و قانونمند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و همه تدابیر به ویژه رعایت دستورالعمل بهداشتی دیده شده تا مردم با خیال راحت و بدون نگرانی رای بدهند. 

به گزارش تابناک همدان، سیدسعید شاهرخی روز جمعه پس از بازدید از ستاد انتخابات استان همدان با حضور در جمع خبرنگاران، افزود: در نظام جمهوری اسلامی با اصول مترقی قانون اساسی که نشات گرفته از نگاه امام راحل و هدایت رهبری انقلاب، رای مردم و حضور آن‌ها در انتخابات یک رای واقعی و اثر بخش است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای، مسیر حرکت کشور را در جهت اعتلای آرمان‌های انقلاب تعیین کرده و مردم با حضور و انتخاب نخبگان در واگذاری مسئولیت‌ها برای انجام وظایف نقش آفرینی می‌کنند.

شاهرخی اظهار داشت: امروز با رای مردم، مسئولان ارکان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌شوند، بنابراین رای مردم در تمامی شئونات مردم چه در تعیین مسیر و انتخاب نخبگان موثر است.

به گفته وی حضور و مشارکت حداکثری سبب محقق شدن انتخاب اصلح شده همچنین انتخاب با رای بالا سبب شتاب گرفتن توسعه کشور، اقتدار نظام، قدرت بالای منتخبان می‌شود. 

استاندار همدان اعلام کرد: مشارکت حداکثری پشتوانه‌ای برای انجام امور بوده و سبب بالا رفتن امنیت ملی می‌شود و دشمنان هم نمی‌توانند چشم طمع به آرمان‌ها و ارزش‌های ما داشته باشند.

شاهرخی یادآور شد: به طور حتم همانند انتخابات‌های قبلی امید به حضور جدی مردم داریم تا دوباره برگ زرین دیگری در تاریخ کشور و به ویژه تاریخ همدان ثبت کنند. 

وی اضافه کرد: مجریان انتخابات با سازماندهی مفصلی برگرفته از سیاست‌های ستاد انتخابات کشور انجام دادند و هم اینک یک هزار و ۴۳۷ شعبه کار اخذ رای را بر عهده دارند.

استاندار همدان ادامه داد: آخرین رصد‌های صورت گرفته از سیستم، موید این است که همه شعبه‌ها به شبکه اینترنتی متصل بوده و در حال اخذ رای هستند.

شاهرخی با بیان اینکه صندوق اخذ رای برای بیماران کرونایی، زندانیان و دیگر افراد که توان حضور در شعب اخذ رای را ندارند پیش بینی شده است، از شهروندان خواست در ساعت اولیه رای بدهند تا در ساعات پایانی ازدحام نداشته باشیم.

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند، ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان همدان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی ایجاد شده است 

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی نیز در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار