عضو هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۶ هزار نفر در قالب ناظر، ناظر مسئول، سر ناظر و بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا نظارت دارند.
کد خبر: ۹۷۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 18 June 2021
عضو هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۶ هزار نفر در قالب ناظر، ناظر مسئول، سر ناظر و بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا نظارت دارند. 

به گزارش تابناک همدان،به نقل از  ایرنا، «محمد نباتی» روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: در هر شعبه بستگی به ازدحام میزان مراجعه کنندگان سه تا پنج بازرس پیش بینی شده است. 

وی اظهار داشت: شبکه نظارت شورای نگهبان و مجریان انتخابات سلامت انتخابات را تامین می‌کنند بنابراین تقلب و مهندسی انتخابات در این سیستم انتخاباتی بی معنی است.

عضو هیات نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه در این دوره انتخابات امن، سالم، رقابتی و در سطح بالا را شاهد هستیم گفت: شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت و بازخوانی نکردن اطلاعات کارت‌ها به هیات نظارت گزارش شد.

نباتی اعلام کرد: به دنبال استعلام صورت گرفته از شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات، مجوز برگزاری دستی انتخابات به جای الکترونیکی به صورت موقت صادر شد تا مردم در شعب اخذ رای معطل نشوند. 

عضو هیات نظارت بر انتخابات استان همدان یادآور شد: بروز برخی تخلف‌ها با آغاز فرایند انتخابات امری طبیعی است با این وجود تلاش دست اندرکاران انتخابات پیشگیری از بروز تخلف و رفع آن است. 

نباتی اظهار داشت: تاکنون مشکل کمبود تعرفه گزارش نشده است با این وجود مسئولان این دغدغه پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در شعب شلوغ وجود دارد و مسئولان در تلاش هستند مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه و نیم بعد از پیروزی انقلاب مدل حکومت در ۱۲ فرودین ۵۸ توسط مردم مشخص شد و از آن زمان تاکنون زیر گلوله دشمن، در سرما و گرما این انتخابات برگزار شد.

عضو هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: در چهار دهه گذشته هیچ متغیر طبیعی و دست ساخت بشر نتوانست حتی یک روز انتخابات را به تعویق بیاندازد. 

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند، ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان همدان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی ایجاد شده است 

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی نیز در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه نیز امروز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار