تا چند روز آینده اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا از طریق انتخابات مشخص و معلوم خواهد شد و همه نامزدها در این چند روز باقی مانده تلاش و کوشش خودشان را انجام می دهند که بتوانند نظر و رای مردم را جلب کنند. هر چند انتخابات امسال نسبت به دوره های گذشته به دلیل عدم کارایی و عملکرد نادرست بعضی از مدیران خیلی گرم نیست و باید کسانی که سبب چنین شرایطی در جامعه شده اند مورد سوال و بازخواست قرار گیرد
کد خبر: ۹۷۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ 14 June 2021
به گزارش تابناک کردستان ، از طرف دیگر مسئله انتخابات و موضوع انتخاب بخشی از درون و فطرت انسانی است و همه انسان ها از قدرت اختیار و انتخاب برخوردار هستند و کسانی در جامعه وقتی مسئله انسان شناسی را مطرح می کنند متاسفانه انسان را فاقد اختیار می دانند و همه چیز این انسان را در یک جبری به نام جبر اجتماعی قرار می دهند که این انسان اختیاری از خودش ندارد بلکه این جبر اجتماعی است که به انسان دستور می دهد.این نگاه غلط و اشتباه به انسان باعث شده است که انسان از خودش بیگانه شود و نسبت به جنبه های مختلف انسان احساس بی تفاوتی کنند و خودش را به دست مسائل دیگری از جمله شانس،فال گیری و شعبده بازی دهد و علت چنین رفتاری همان قبول نکردن اختیار و مختار بودن انسان است.
اما زندگی امروز ما متاسفانه و یا خوشبختانه در یک زنجیره ای به نام نظام اجتماعی گره خورده است و هر روز مسئله انتخاب و داشتن عنصر اختیار در وجود ما زنده میشود و همه ما در طول زندگی انتخاب ها درست و نادرستی را داشتیم ولی در اینکه نمیتوانیم اختیار بودن را از انسان سلب کنیم جای هیچ گونه شک و تردید نیست،اما نمیتوان بخاطر انتخاب ها غلط و اشتباه این عنصر مهم یعنی اختیار داشتن را از انسان سلب کرد.
اگر ما سخنان این جریان ها را قبول کنیم و انسان را صرفا اسیر و زندانی جبر اجتماعی بدانیم باید از این عزیزان سوال کرد که شما وقتی سخن می گوید از طریق داشتن عنصر اختیار اینکار را انجا می دهید پس چطور عنصر اختیار را قبول نمی کنید؟ مگر میشود انسان نظر و اندیشه داشته باشد و آن را از طریق جبر اجتماعی بدست آورده باشد؟ ما منکر عنصر جبر نیستیم و همانند دیگران نظر و بینش تک بعُدی نسبت به انسان نداریم و مسلما این انسان از اختیار کامل نسبت به اطراف خودش برخوردار نیست و خیلی از مسائل وجود دارد که از کنترل و نظارت این انسان خارج است و باید تلاش و کوشش کنند که از طریق ایمان نه علم نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشد و موضوع تکامل انسان از اینجا نشات می گیرد که انسان باید هر چه بیشتر نسبت به اطراف خودش و نظام هستی به معرفت و شناخت دست پیدا کنند و گرنه اگر تکامل را صرفا حرکت از بعُد مادی تفسیر کنیم مسلما حیوانات هم بهتر از انسان مسیر تکامل را طی خواهند کرد،در حالی که تکامل انسان یعنی حرکت به سمت شناخت و معرفت و پرورش جنبه های واقعی انسانیت که از طریق علم امکان پذیر نیست بلکه باید از طریق ایمان و قلب پاک مسائل مختلفی را میتوان کشف کرد که کمتر کسی توانایی انجام چنین کاری را دارد.
این موضوع تکامل یک بحث طولانی است و هدف ما در اینجا مطرح کردن مسئله تکامل انسان نیست بلکه صرفا از این بابت به موضوع تکامل اشاره کردیم که نشان دهیم که انتخاب کردن و مسیر غلط را تکرار نکردن از نشانه ها تکامل است. اما در جامعه کسانی به نام علم و تخصص و همچنین به دلیل داشتن مدارک دانشگاهی به دنبال تحمیل خودشان به جامعه هستند و اگر ما صرفا نگاه علمی به این عزیزان داشته باشیم باید همانند دوره ها گذشته این اشخاص را انتخاب کرد که نتیجه آن فقر و فلاکت برای جامعه است و دلیل آن فقط بخاطر داشتن تخصص و علم بودن آنهاست.
اما طرف دیگر کسانی هستند که به دلیل داشتن تعصبات غلط از جمله مسائل قومی و قبیله ای این مسیر را به گونه دیگری تکرار می کنند و مخرج مشترک این دو گروه همان نداشتن عنصر اختیار و مسئله تکامل است و اگر این عنصر اختیار و تکامل را داشته باشند مسلما مسیر غلط و اشتباه را چه از طریق علم و چه از طریق تعصبات ادامه نخواهد داد بلکه براساس تکامل و داشتن بینش بالاتر از علم و تعصبات یعنی ایمان قلبی و توجه به فطرت انسانی میتوانند انتخاب درست را مشخص و معلوم کنند.
بعد از این مقدمه باید به نکته دیگری اشاره کرد که همان مسئله حق و باطل است که در ایام انتخابات بیشتر مطرح میشود و نامزدها خودشان را حق و دیگران را باطل می دانند. در حالی که حق و باطل بودن به این صورت نیست بلکه براساس ثابت ماندن در طول زمان ها و مکان هاست که این جبهه حق قید زمان و مکان را از وجود خودش حذف کرده است و از طرف دیگر باطل بودن کاملا برعکس جبهه حق عمل می کنند و آن را در زمان و مکان تعریف خواهد شد و امروز بسیاری از اعضای محترم شورای شهر سنندج در دوره گذشته تایید صلاحیت نشده اند و در طول چهار سال گذشته به دلیل پشت کردن به مردم و بی توجهی به خواسته ها اجتماعی امروز توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شده اند و هیچ کس اسم یا نشانی از این افراد به زبان نمی آورند و برای همیشه به فراموشی سپرده شده اند.
در حالی که جبهه حق اصلا در وجود انسان نهفته است که همیشه در دل و قلب جامعه جا دارد و نمیتوان از طریق ساختارهای سیاسی آنها را حذف کرد،زیرا جامعه و نظام هستی توسط جبهه حق اداره میشود و هیچ وقت این جبهه از بین نخواهد رفت.
از طرف دیگر فرقه باطل از خودش اصولا چیزی ندارد و همانند کف روی آب است که این کف توسط آب بوجود آمده است و اگر کف حرکت و یا جنبشی دارد بخاطر وجود آب یا همان جبهه حق است. امروز بعضی از نامزدها شورای اسلامی شهر سنندج فکر و تصور می کنند که با بدنام کردن و دشنام دادن به جبهه حق میتوانند در انتخابات پیروز شود در حالی که همین رفتار غلط و اشتباه از سوی فرقه باطل باعث نابودی و شکست آنها در نظام هستی و همچنین در نظام اجتماعی خواهد شد.
فرقه باطل وقتی از خودش شخصیت و موجودیت مستقل ندارد نمیتوانند در جایگاه و مقام قرار بگیرد که بتوانند دیگران یعنی جبهه حق را از بین ببرند، بلکه با رفتار و عملکرد غلط و اشتباه خودش باعث پیروزی جبهه حق خواهد شد و این رفتار غلط و اشتباه صرفا در این دوره نیست بلکه در دوره ها گذشته همین رفتار را انجام داده اند و نتیجه آن چیزی به جز شکست و از بین رفتن در ذهن و زبان مردم و جامعه نبوده است ولی سوال اینجا که چرا دوباره این فرقه باطل همان رفتار غلط و اشتباه را تکرار می کنند؟جواب آن در نبودن شخصیت و موجودیت مستقل است. وقتی فرقه باطل از خودش چیزی ندارد مسلما توانایی تفکر کردن و انجام تکامل انسانی را نخواهد داشت و شکست و از بین رفتن آنها یک ضرورت ذاتی تلقی خواهد شد.
در همین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج به نامزدها درستکار که در دوره ها گذشته با جان و دل به مردم خدمت کرده اند متاسفانه فرقه باطل همانند دوره های گذشته به این نامزدها دشنام می دهند و در این چند روز گذشته در فضای مجازی و حتی در فضای حقیقی متاسفانه به نامزدها درستکار از جمله آقای سید انور رشیدی و خیلی از این عزیزان دشنام می دادند در حالی که جبهه حق همیشه در عرصه نظام اجتماعی چه در زبان و چه در قلب مردم جایگاه بالاتری دارد.
این فرقه باطل که از دوره ها گذشته به جز دشنام دادن و ترور شخصیتی هیچ کار دیگری را انجام ندادند و امروز هم به دلیل عدم اعتقاد به تکامل انسانی متاسفانه مسیر غلط و اشتباه گذشته را طی می کنند. فرقه باطل نه فقط در مورد آقای سید انور رشیدی بلکه در مورد آقای سید ابراهیم رییسی هم همین مشکل را دارند و با بدنام خواندن جبهه حق تصور می کنند که میتوانند به مسند قدرت دست پیدا کنند.
انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 که فرقه باطل که در راس آن دولت تدبیر و امید و همچنین جریان اصلاحات در استان کردستان به فکر بدنام کردن آقای سیدابراهیم رییسی بودند ولی بعد از انتخابات جایگاه این فرقه باطل در بین مردم و جامعه از بین رفت و علت اصلی آن چیزی به جز رفتار غلط و اشتباه فرقه باطل یعنی دولت اصلاحات نبود. امروز خوشبختانه فرقه باطل در شورای شهر سنندج در دوره گذشته توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شده اند و جبهه حق از جمله آقای رشیدی تایید شده اند و در انتخابات ریاست جمهوری کسانی مثل جهانگیری که جز فرقه باطل و از عوامل اصلی شرایط فقر و فلاکت در استان کردستان و کشور هستند خوشبختانه رد صلاحیت شده اند و کسانی مثل آقای رییسی را تایید کردند و همه اینها نشانه حق بودن آنها در زبان و قلب مردم است.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار