معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از ۸۱۷ تست در استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 07 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دکتر ابراهیم قادری با اشاره به آخرین وضعیت تزریق و دریافت واکسن کرونا در استان اظهار کرد: تاکنون
۱۱ پارت واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت کشور شناسایی شده در نظر گرفته شده است.

وی درصد پوشش واکسیناسیون
پرسنل بهداشت و درمان را ۸۹ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده اند.


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۱۲۲ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان حضور دارند تصریح کرد: گروه‌های هدف تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال جاری واکسینه می‌شوند.

دکتر قادری تاکید کرد: مردم اکیدا از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز نمایند و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از ۸۱۷ تست در استان انجام می‌شود


وی با بیان اینکه کاهش آماربستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان‌دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری نموده تا با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون زنجیره این بیماری قطع شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه‌های هدف فعال است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار