معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال‌ گذشته تاکنون و در بازیدهایی که انجام شده هیچگونه داروی قاچاقی در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش استان توزیع نشده است.
کد خبر: ۹۶۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹ 02 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، عطالله حیدری روز سه‌شنبه در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: علاوه بر بازدید‌های بازرسان غذا و دارو در کشفیات نیروی انتظامی و مرزبانی نیز توزیع داروی قاچاق که مربوط به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش استان باشد مشاهده نشده است.

وی افزود: کردستان استان مرزی و محل عبور قاچاق بوده و برخی از دارو‌ها نیز کمیاب و حتی نایاب است و اختلاف قیمت‌هایی نیز در زمینه تهیه این دارو‌ها با کشور‌های همسایه وجود دارد، بنابراین زمینه برای قاچاق دارو در استان وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: محموله‌های‌قاچاق دارو کشف شده، اما مربوط به استان ما نبوده و از استان‌های دیگر
وارد شده است لذا باید همواره هوشیار بوده و ازورود دارو‌های قاچاق به استان جلوگیری کنیم.

کشف ۶۳۸ هزار قلم داروی قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته در مجموع چهار میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۵ قلم دارو و ۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳۹ قلم لوازم آرایشی بهداشتی در استان کشف شد.

علی خداویسی افزود: در ۲ ماه اول امسال نیز ۶۳۸ هزار و ۶۶۸ قلم دارو و ۱۷۷ هزار و ۲۸۹ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: استان کردستان را به عنوان استان قاچاق خیز می‌شناسند در حالیکه در بسیاری از مواقع کالا‌های کشف شده مربوط به استان ما نیست و مبدا آن استان‌های دیگر است.

دبیر کمیسیون مبازه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: در گذشته فقط بحث قاچاق کالا مطرح بود و امروز بحث تقلبی بودن نیز وجود دارد و، چون هیچ مشخصه‌ای از تولید ندارند بیشترین ضربه را به سلامت مردم می‌زنند.

وی با تاکید بر حضور دستگاه‌های متولی در گشت‌های مشترک گفت: قاچاق محصولات سلامت محور، چون به سلامت مردم و جامعه مربوط است تخلفات آن قابل‌چشم پوشی نیست و باید با تمام توان در زمینه برخورد با این موارد تلاش شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار