مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان:
جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه تلویزیونی مهارت محور که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه امروزی و لزوم ایجاد فرهنگ مهارت و مهارت آموزی و تبدیل مهارت به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ضبط مسابقه تلویزیونی مهارت محور توسط سیمای مرکز کردستان و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ 31 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه تلویزیونی مهارت محور که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه امروزی و لزوم ایجاد فرهنگ مهارت و مهارت آموزی و تبدیل مهارت به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ضبط مسابقه تلویزیونی مهارت محور توسط سیمای مرکز کردستان و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.
جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به شاخص‌های صلاحیت شغلی بیان داشت: دانش، مهارت و رفتار سازمانی شاخص‌های عمده در تعریف صلاحیت شغلی می‌باشد که در این بین مهارت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی مهارت را زیربنای توسعه اقتصادی کشور خواند و افزود: مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان یکی از ابزار کلیدی در توسعه کشور می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار زمینه را برای دستیابی افراد جامعه به زندگی بهتر و در نتیجه جامعه‌ای سالم و پویا هموار سازد.
عبدالمللکی اظهار داشت: یکی از گونه‌های متنوع متنوع در تولید برنامه‌های تلویزیونی مسابقات تلویزیونی است که از مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان افراد جامعه برخوردار است که می‌تواند نقش مهم و موثری را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد گفتمان مهارت در بین افراد جامعه ایفاء نموده و به مهارت به عنوان یک فرهنگ غنی عمق ببخشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تولید برنامه‌های تلویزیونی متناسب با استعداد‌ها، توانمندی‌ها و جنبه‌های بوم شناختی استان را از جمله اولویت‌های کاری این مرکز ذکر کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای جوان استان و ظرفیت بالقوه استان در زمینه‌های مختلف مهارتی این برنامه می‌تواند علاوه شناخت استعداد‌ها و توانمندی‌های استان، زمینه شکوفایی استعداد‌ها و معرفی نخبگان مهارتی استان به کشور را ایجاد و گامی بلند را در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی را بردارد.
در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های مجدانه صدا و سیمای مرکز کردستان از مقوله مهارت و ترویج مهارت به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه گفت: زدودن فقر مهارتی در جوانان کردستانی تنها با فرهنگ سازی میسر است که در این بین صدا و سیما به عنوان یک رسانه قدرتمند و مقبول در میان آحاد جامعه می‌تواند نقش کلیدی را ایفاء کند.
احمدی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در سطح استان بیان داشت: وجود ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۱۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان و علاوه بر آن تیم‌های سیار مختلف در بخش روستایی، زندان‌ها، پادگان‌ها، مراکز جوار دانشگاه، مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی فرصتی مناسب جهت بهره مندی آحاد جامعه از آموزش‌های مهارتی است که خروج مهارت از غربت و شناسایی این توانمندی‌ها به جامعه به ویژه جوانان استان می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال مولد و پایدار و پیوند دانشگاه با بازار کار باشد.
در پایان تولید مسابقه تلویزیونی مهارت محور با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان مورد تایید دو طرف واقع و مقدمات شروع ضبط برنامه بحث و بررسی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار