مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۵۸ هکتار از مزارع غلات استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 04 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مهدی فتحی به ارائه گزارشی از کنترل عوامل خسات‌زا در مزارع استان اشاره کرد و اظهار داشت: سطح مبارزه با آفت سن مادر طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سطح مبارزه با آفت سن مادر در مزارع استان به ۱۶۴ هزار و ۱۵۸ هکتار رسیده است، اضافه کرد: علیه ملخ بومی هم تاکنون پنج هزار و ۵۸ هکتار سمپاشی انجام شده است.

مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۳۴ هزار و ۲۴۵ هکتار از مزارع غلات، گفت: ۱۳۱ هزار و ۷۵۳ هکتار از مزارع غلات استان علیه علف‌های هرز پهن برگ و ۲ هزار و ۴۹۲ هکتار علیه علف‌های هرز باریک برگ سمپاشی شدند.

فتحی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۹۷ هکتار از مزارع کلزا به منظور کنترل علف‌های هرز سمپاشی شدند، افزود: علیه آفت شته مومی کلزا هم ۴۸۷ هکتار و علیه آفت سرخرطومی هم ۹ هزار و ۱۶۷ هکتار از مزارع استان سمپاشی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار