رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه و سامانه انتقال آب به اراضی پایاب سد آزاد هزینه شده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 01 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمدفرید سپری روز شنبه در دومین جلسه کارگروه فنی پروژه حوزه رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشور که به منظور بررسی آخرین وضعیت واگذاری اراضی ملی و زیرساخت‌های پروژه توسعه باغات سد آزاد تشکیل شد، اظهار داشت: چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از توسعه باغات استان مربوط به اراضی پایاب سد آزاد است.

وی با اشاره به اینکه چندین هزار میلیارد ریال برای احداث سد آزاد و سامانه انتقال آب آن هزینه شده است، اضافه کرد: تاکنون در حوزه سد آزاد برای اجرای شبکه و سامانه انتقال آب بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تیمی از مسوولان استانی متشکل از استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون اقتصادی استاندار پیگیر به نتیجه رسیدن و اجرای کامل سامانه انتقال آب سد آزاد و توسعه باغات در این محدوده هستند.

سپری تامین آب در بخش کشاورزی و توسعه باغات را از اقدامات تاثیرگذار در ایجاد اشتغال در منطقه خواند و گفت: با اجرای این طرح کشاورزان روستا‌های محدوده سد آزاد دیگر نیازی به رفتن به سایر استان‌های کشور برای کارگری ندارند.

وی با اشاره به اینکه فاز یک توسعه باغات پایاب سد آزاد به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در حال اجرا است، اظهار داشت: روستا‌های هدف در فاز نخست شامل خانقاه حسن جادار، شویشه، طاله‌وران، پیچون، قاسم آباد و تیژتیژ است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مساحت فاز ۲ این طرح را ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: روستا‌های هدف در این فاز هم شامل ماموخ علیا و سفلی، چرندو، چتان، گزان سفلی، حسین آباد، تودارصمدی، قلقله، گاودره و دویسه است.

سپری یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از این چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در پایاب سد آزاد برای چهار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار