معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در شهرستان‌های سرد و معتدل استان مانند کامیاران، بانه، مریوان و سنندج علایم خشکسالی بیشتر مشهود است.
کد خبر: ۹۵۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 28 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ آقایان دکتر وفابخش معاون محترم وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، دکتر سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های دهگلان و کامیاران از مزارع محصولات زراعی شهرستان‌های مذکور و مجتمع تعاونی ۴۵۲ کشت و صنعت مائده شهرستان دهگلان، اظهار داشت: با وجود تأخیر در زمان بارندگی‌های پاییزه، بدلیل افزایش درجه حرارت نسبت به نرمال کشت‌های پاییزه استان در اواخر زمستان از وضعیت خوبی برخوردار بودند.
ولی متاسفانه کاهش ۳۷ درصدی بارندگی در فروردین ماه امسال نسبت به پارسال و ۲۷ درصد نسبت به بلند مدت، موجب خسارت به زراعت‌های پاییزه استان گردیده است، که قطع یقین با افت تولید مواجه خواهیم شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:
در شهرستان‌های سرد و معتدل استان مانند کامیاران، بانه، مریوان و سنندج علایم خشکسالی بیشتر مشهود است.
وی تأکید کرد:سازمان جهاد کشاورزی در سال‌جاری بیش از ۳۷ هزار تن، برنامه تولید بذور گندم و جو را در اولویت کاری خود قرارداده است. (۳۶ هزار تن برنامه بذر‌ی گندم، ۱۷۰۰ تن برنامه بذری جو) ایشان عنوان نمود در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد هشت رقم گندم بذری دیم از ارقام جدید اصلاح شده و با عملکرد بالا که ۶۰ درصد تولید گندم دیم بذری استان را به خود اختصاص داده است در برنامه تولید بذر شرکت‌های بذری قرار گرفته است؛ و هدف نهایی سازمان جهاد کشاورزی رسیدن به پوشش ۴۵ درصدی مصرف بذر گواهی شده در سنوات آتی است.

وی به اعطای تسهیلات سرمایه در گردش خرید بذور گواهی شده به شرکت‌های بذری در راستای پرداخت به موقع بهای بذور خریداری شده از پیمانکاران بذری طرف قرارداد شرکت‌ها اشاره نمود، و به شرکت‌های بذری (تعداد ۱۲ شرکت بذری گندم و یک عدد شرکت بذری جو) توصیه نمودند که نسبت به جذب این تسهیلات قبل از شروع فصل خرید اقدام نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار