معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: همایش یک روزه‌ معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با اولویت منطقه ویژه اقتصادی بانه بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 27 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، خالد جعفری روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش یک روزه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه بانه اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری این همایش در سفر معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق به استان و بازدید او از مرز سیرانبند و منطقه ویژه اقتصادی بانه داده شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه به سرمایه‌گذاران خارجی از جمله اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود، افزود: پیگری‌های لازم در ارتباط با برگزاری این همایش انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این همایش بعد از ماه مبارک رمضان و قبل از انتخابات و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه رسمی شدن مرز سیرانبند و رونق صادرات از این مرز تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه دارد، یادآور شد: در این همایش باید تلاش کنیم ظرفیت‌های مطلوب سرمایه گذاری را به بهترین نحو ممکن مطرح و زمینه حضور علاقمندان به سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه مزیت‌های بسیار قابل توجه و توجیه پذیری برای سرمایه گذاری دارد و از طرفی همجواری آن با مرز؛ صادرات را نیز تسهیل می‌کند.

جعفری با بیان اینکە مزیت‌هایی نظیر حمل و نقل و انرژی ارزان و همچنین نیروی کار جوان و کارآمد سرمایەگذاران را ترغیب بە فعالیت و جزو نقاط قوت ما بە شمار می‌رود، گفت: ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی و تولید ادوات کشاورزی از جملە بخش‌هایی است کە می‌توان فعالیت در آن حوزە‌ها را بە سرمایە گذاران پیشنهاد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار