دکتر آزاد حکمت :
مدیر مخابرات منطقه کردستان بابیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی با برند‌های ایرانی در سال گذشته به عنوان یکی از اهدافِ اصلی، مورد توجه این منطقه قرار گرفت اعلام کرد: خرید و تامین تجهیزات مخابراتیِ تولید داخل کشور به مبلغ ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ دلیلی برای اثبات حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی توسط منطقه کردستان است.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 15 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت ضمن تشریح عملکرد و پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته به تحقق حداکثری اهداف و رشد شاخص‌ها در منطقه کردستان اشاره کرد و گفت: با صرف و اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های تعریف شده در شاخص‌های کلیدیِ تلفن ثابت، دیتا و ارتباطات سیار موفقیت‌های قابل توجهی را در بیلان کاری منطقه به ثبت رسانده ایم.

وی با اعلام این مهم که صنعتِ مخابرات، سرویس‌ها و محصولات قابل ارائه در این بستر به عنوان یکی از پیشران‌های تاثیر گذار در توسعه و پیشرفت کشور و حتی استان نقش بسزایی دارد افزود: اقدامات توسعه ایی در حوزه سیستم‌های مخابراتی، انتقال شبکه فیبر نوری، دیتا و ارتباطات سیار از جمله برنامه‌های مخابرات منطقه در این راستا در سال ۹۹ است.

وی نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM در ۱۶۸ نقطه استان، نصب رادیو در ۷۲ نقطه و افزایش ظرفیت در ۱۷ نقطه از اقدامات صورت گرفته در توسعه انتقال استان در سال گذشته بشمار می‌رود.

حکمت اجرای ۲۲۳ کیلومتر فیبرنوری روستایی و ۳۰ کیلومتر فیبر نوری شهری را جز عملکرد شبکه کابل و فیبر نوری منطقه در سال ۹۹ اعلام کرد گفت: با احتساب این آمار، هم اکنون ۴ هزار و ۸۴۴ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، حذف ۶۱ کابل اقماری در نقاط مختلف استان، تعویض ۳۱ سوئیج و توسعه‌ی سوئیچ ADSL و VDSL در ۱۲۹ نقطه استان را از پروژه‌های انجام شده در حوزه سیستم‌های مخابراتی دانست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دیتا؛ ارتقای ظرفیت UP LINK استان در ۲۶۹ نقطه، ارتقای پهنای باند استان به ۳۰ گیگ و ایجاد ظرفیت ۱۰G (تِن جی) در چهار شهرستان را از عمده برنامه‌های این بخش عنوان کرد.

وی ایجاد ۳۲ نیو سایت همراه اول، ارتقای ۸۰ سایت به تکنولوژی ۳G و ۸۳ سایت به تکنولوژی ۴G را بخشی از عملکرد حوزه ارتباطات سیار در سال ۹۹ برشمرد و افزود: طی چند سال اخیر ۵۰۷ سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است.

حکمت اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد مشغول بکار هستند.

وی همچنین بیان داشت: تعداد ۹۳۸ روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات هستند.

حکمت ضمن تشریح وضعیت موجود در شاخص‌های مخابراتی، به وجود ۵۹۴ هزار و ۶۰ شماره تلفن منصوبه و تعداد ۵۰۸ هزار و ۹۱۱ شماره تلفن ثابت مشغول بکار در استان اشاره کردو یادآورشد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد پورت‌های منصوبه ADSL در استان را ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۲۵ هزار و ۳۱ پورت آن به متقاضیان واگذار شده است که شرایط واگذاری آن به مشتریان جدید فراهم است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تنها ۹ روستای استان دارای ADSL بودند اظهارداشت: این رقم تا پایان سال ۹۹ به ۵۴۰ روستا رسیده است که رشد ۵ هزار و ۹۰۰ درصدی آن را مشخص می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد ۴ هزار و ۲۰۸ مشترک FTTH، ۴ هزار و ۹۲۱ مشترک SIP PHONE و ۸۵۶ مشترک VDSL در استان از مزایای سرویس‌های مذکور بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی حاکم برجامعه، وجود تحریم ها، کمبود منابع و تجهیزات شرایط سختِ کاری را متحمل شدیم اظهارداشت: با تلاش و همراهی کارکنان این مجموعه توانستیم در مقابل موانعِ پیشرو موفق عمل نماییم و پاسخگوی نیاز روزافزون مشتریان بخصوص در دو حوزه اینترنت پرسرعت و همراه باشیم.

حکمت به بیان برنامه‌های آتی مخابرات منطقه کردستان به منظور توسعه و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و محصولات مخابراتی پرداخت و ابراز داشت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی از سوی شرکت مخابرات ایران و اجرای آن‌ها بر حسب اولویت بندی در نقاط مختلف استان، کمر همت را در راستای جلب و تثبیت اعتماد مشتریان به استراتژی‌های این شرکت خدمات رسان؛ بواسطه پاسخگویی به مطالبات ارتباطی وتامین نیاز‌های روزافزونِ مشتریان به خدمات مخابراتی بسته ایم.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های مخابرات منطقه کردستان با هدف حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخل کشور و تولیدکنندگان ایرانی تصریح کرد: انشالله در سال جاری نیز به مثابه سال گذشته که با سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از تولیدات داخلی با برند‌های ایرانی حمایت شد، در این راستا گام‌های مثمر ثمری برخواهیم داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار